ЈА САМ СРБИН, СРБСКИ СИН – песма веза између Јована и Корнелија


Када смо почели са радом на блогу рекли смо да нећемо да радимо ресавско преписивачку школу која се сада „ин“ зове „копи-пејст“. Потрудићемо се да видимо одакле та песма о србском сину и на чије је надахнуте стихове написана музика, а која се често нађе на скуповима Српског Удружења Ћирилица Београд, коју увек први надахнуто поведе председавајући Скупштине Љубинко Стојановић. Тако је било пре неколико дана кад су наши војници орали асвалт поздрављајући председника братске Русије Владимира Путина, Љубинко је певајући добио аплаузе од бројних суграђана. Тако је било и пре неки дан на сеоској слави у Јакову.


Ја сам Србин, србски син,

име м' Радивој,
први ми је завет тај:
србтвом падај, стој!
И тог ћу се држати
догод будем дисати,
вели србског оца син,
прави србски син.

Од оца ми остала
лепа дара три,
Име Срба, мач и крв,
што м'у срцу ври:
од матере свети дар
србски језик и олтар
има сваки србски син
прави србски син.

Турчин има Цариград,
Француз Париз свој,
мени све је Србину
име, језик мој,
зато сваки нека мре
кој ми име језик тре.
Вели србскога оца син,
прави србски син.

На част Немцу Немица
и те плава влас,
а Енглезу Британка
и њен горди стас.
Мени дајте Србкињу,
за њу сејем, жњем за њу,
вели србског оца син,
прави србски син.






 Ми не тврдимо да су млади Корнелије Станковић и стамени Јован Суботић седели заједно у некој од будимских србских кафана када су песма и ноте настале, али чињеница је та да су се њихови путеви укрштали. 




Корнелије је рођен у Табану код Будима, за који не знамо да ли има везе са Табановцима код Куманова, али знамо сигурно, да тамо на југу има Станковића који су после 1945-е нагло постали Станковски. Добринци код Руме је родно место Јована Суботића, а после су им заједнички путеви били Сремски Карловци, Сегед, Пешта, Арад, Беч. Претпостављамо да су их тешка времена спојила јер барон Александар фон Бах није знао ништа о нотама свог „рођака“, али је знао како да напуни затворе увек nepoćudnim Србима.


Драги читаоци, овога пута вам нећемо давати линкове о двојици наших помало заборављених великана јер их лако можете наћи на једном од сајтова, који је постао значајнији од правих енциклопедија и коме деца нажалост верују више од књига староставних. Уживајте у стиховима песме Јована Суботића коју је композиторски дочарао Корнелије Станковић.  

С обзиром да нисмо пронашли музички облик песме "Ја сам Србин српски син", послушајте песму "Достојно јест", Корнелија Станковића у извођењу "Панчевачког српског црквеног певачког друштва": 


Такође молимо читаоце који имају музички облик песме да нам је пошаљу, а оне који желе да сарађују на тему музика и ћирилица да се јаве на мејл cirilizovano@gmail.com


Милорад Ђошић, члан УО
Српског Удружења Ћирилица Београд,
пензионисани пуковник - пилот

Нема коментара:

Постави коментар

Пишите српски, ћирилицом!