Заборављени совјетски хеликоптер Ми-10


Ми-10 (НАТО ознака "Харке") је совјетски транспортни кран хеликоптер из раних 60-тих година 20. века.Први прототип хеликоптера полетео је 15. јуна 1960.године,а и серијска производња почела је  исте године.

Хеликоптер је био у то време опремљен квалитетном навигационом опремом која му је дозвољавала да задатке извршава чак и у сложеним метеоролошким условима. Контрола рада краном олакшавале су телевизијске камере и екран постављен на командној табли пилота. Хеликоптери су коришћени за превоз разних челичних конструкција, компонентата цевовода, па чак и моторне чамце за спашавање или монтажне куће за раднике у ненасељеним подручјима Совјетског Савеза.



Верзије хеликоптера
 
Ми-10 - основна верзија хеликоптера из 1960. године.
Ми-10 К - верзија је имала знатно мање једноставну шасију и кабина дизалица је    позиционирана између предњих ногу шасије испод кокпита. Носивост дизалице  , захваљујући снажним моторима повећана са 8000 кг до 11000 кг.
Ми-10 Р - верзија из 1965., која користи троножну шасију хеликоптера Ми- 6
Ми-10 П - електронска верзија за мерење из 1970. године.
Ми-10 ПП - верзија се користи за радио-електронско ометање

На овом линку такође можете видети како Руси жале што ниједан од хеликоптера није у летном стању.
А посебно је интересантно што је терет носио између четири "ноге", а не као подвесни терет. 
 
Ми10ПП
Ми-10 РВК - превоз нуклеарних бојевих глава.
Ми-10 УПЛ - универзална вишенаменска лабораторија.
 
Технички подаци Ми-10 

Мотор: 2 мотора Соловјев Д-25В снаге 4101 КВ
Пречник ротора: 35.00 м 
Дужина трупа 32.85 м
Висина: 9,90 м
Тежина празног хеликоптера: 27.000 кг
Максимална тежина: 43,450 кг
Брзина: 235 км / ч
Плафон: 3000 м
Долет: 650 км   
Са чешког превео и приредио за Ћирилизовано и СРБИН.ИНФО: Далибор Терешак, пилот хеликоптера 

Нема коментара:

Постави коментар

Пишите српски, ћирилицом!