Извоз руских хеликоптера Ми-28НЕ у Ирак

Ми 28 НЕ

Извоз савременог хеликоптера Ми28 НЕ "Ноћни ловац" Завода "Мил" који је отпочео крајем лета прошле године прекретница је у пословању предузећа "Мил" и "Роснобороекспорт". Према наводима ирачких медија, прва серија  Ми-28 НЕ испоручена је у Ирак крајем августа 2014. године. Испоруке су биле уобличене пакетом уговора направљених између "Роснобороекспорт" и Ирака у 2012. године. Прва серија "Милових" борбених хеликоптера Ми-35М (извозна варијанта Ми-28 (прим.прев ) по овом уговору испоручена је у јесен 2013. године.

У складу са годишњим извештајем "Росвертола ЈСЦ" (погон за израду руских хеликоптера) објављеним прошлог лета, предузеће наставља да  испуњава извозне уговоре "Рособоронекспорта" за испоруку 28 борбених хеликоптера типа Ми-35М и 15 Ми-28НЕ.

Прва четири Ми 35М испоручена су у контигенту претпрошле године 08. новембра 2013. године. Ово је, између осталог, изјавио ирачки председник владе Нури ел Малики на свом ФБ налогу. Крајем претпрошле године, Ми-35М је отпочео летење у подршци против норужаних побуњеника,  што су ирачки медији одмах објавили. 27. септембра 2014. године, а ирачко Министарство одбране је издало званично саопштење о испоруци треће серије ових хеликоптера из Русије. То је вероватно значило још четири Ми-35М.

Прва серија хеликоптера Ми-28М пројектованих за извоз направљена је овог лета. Направљена су и офарбана три хеликоптера, тако да им је дата карактеристична пустињска камуфлажна позадина, а недостајале су им ознаке и бројеви са стране - који су се могли видети за време прославе 75-годишњице предузећа, која је одржана 01. јула 2014. године. Један од ваздухплова био је приказан на изложби посвећеној јубилеју "Роствертола".  И други хеликоптери су били уочени на аеродрому на финалном скупу, заједно са авионима и осталим експонатима.


После фабричких летних испитивања крајем августа прошле године, хеликоптери су делимично демонтирани и  превежени на аеродром у Ростов на Дону, авионима типа Ан-124 за испоруку купцу.  Транспорт је извршен 28/29. августа 2014. године, а ирачко Министарство одбране издало је званично саопштење о прихватању прве серије Ми-28НЕ. "Ови хеликоптери ће унапредити и допринети борби наших снага против тзв. Исламске Државе Ирака и Леванта (ИДИЛ)", изјавили су представници Министарства одбране Ирака.

Објављен је и видео снимак рада на три хеликоптера типа Ми-28НЕ, који су испоручени Ираку. Видео снимак је објавио портпарол ирачког Министарства одбране, генерал-потпуковник Мухамед ел Аскари. Још један видео клип, са приказом првих летова Ми-28НЕ у Ираку, објављен је средином септембра и надовезује се на интервју ирачког команданта.

Производња и монтажа друге извозне серије "Роствертолових" Ми-28НЕ је у току.

-------------------
Генерал-потпуковник Мухамед ел Аскари:

"Увођење у наоружање Ми-28НЕ  је квантни скок у развоју авијације ирачке војске".

"Примили смо прву серију савремених наоружаних борбених хеликоптера типа Ми-28НЕ. Операције ирачке армије против терориста показале су да наше оружане снаге захтевају хеликоптере који поседују високу маневарску  и ватрену моћ са максималном ефикасношћу. Хеликоптер Ми-28НЕ опремљен је вођеним ракетним системом, високо прецизним топом, софтицизираним навигацијским системом, ваздухопловним системом блиске и извиђачке подршке са могућношћу напада на терористичке групе и њихове базе као и операције трагања и спашавања.

Верујем да је испорука ових хеликоптера квантни скок у развоју авијације нашег КоВ-а, чиме се добија нова могућност у борби против терориста у неповољним условима.

Хеликоптер Ми-28НЕ је направљен за борбу у свим условима. Поседује врхунску авионику и уређаје за ноћно осматрање као и високу ватрену моћ, која ће омогућити да исти неутралузује већину надолазећих циљева ".

Фото: Андреј Фомин
Извор: Take-off Magazine : Mi-28NE export kicking off
За Ћирилизовано и СРБИН.ИНФО превео: Милорад Ђошић, пензионисани пуковник авијације - пилот

Нема коментара:

Постави коментар

Пишите српски, ћирилицом!