Почиње опитовање на четвртом Ми-38

Фотографија Ми - 38 са веб-сајта "Руски хеликоптери"
Први лет четвртог по реду средњег усавршеног прототипа транспортног хеликоптера фабрике Мил, Ми-38 изведен је 16. октобра, 2014. године у Казању, на хелидрому Казањ, који је саставни део тог руског хеликоптерског завода.
Четврти прототип (ОП- 4) број 38014 направљен је као варијанта Ми-38-2 и покреће га усавршени руски млазни мотор, Климов ТВ7-117В. За разлику од претходних прототипова Ми-38, ОП-4 има увећане прозоре као и усавршену заштиту горивног система. Овај хеликоптер се сматра као стандард за будућу производњу Ми-38с. 
Прво лебдење са ОП-4 у Казању имала је част да изведе посада у саставу, пробни пилот Владимир Кутањин (пилот), пробни пилот Максим Шезин (копилот) и инжењер Сергеј Пањин (пробни инжењер). Хеликоптер ће проћи кроз даље опитовање у објектима комбината Мил хеликоптери у  Томилину, Московска област.
Након опитовања првог прототипа Ми-38 (ОП-1 ) започетог почетком прошле године у Томилину, произашла је варијанта Ми-38-2. Као што је познато, током прве фазе програма опитног испитивања, који је извођена у току 2003 у Казању, а потом у московској области, ОП-1 прототип је био опремљен експерименталним моторима Прат & Витни Канада, ИКСПВ127 / 5. На прототипу су замењени и постављени домаћи погонски мотори и то два надограђена турбоосовинска мотора типа ТВ7-117В, a отклањање грешака на њима почело је 2011. године. 
Истовремено, Казањски  хеликоптерски завод производи трећи прототип, Ми-38-2 (ОП-3), који је такође опремљен са два мотора ТВ7-117Вс. Опитни летови у Томилину започети су у новембру 2013, а надограђени Ми-38-2 (ОП-1) је такође тамо летео у априлу прошле године. Треба поменути да је и други прототип Ми38(ОП-2 ) опремљен канадским  моторома ИКСПВ127 / 5, такође пловидбен.

Мотори ТВ7-117В и ИКСПВ127 / 5, којим су опремљени Ми-38-1 и Ми-38-2  имају максималну полетну масу 15.600 кг (16.200 кг са подвесним теретом) и носе 6 т терета у кабини или 7т подвесног терета, крстарећом брзином која износи 285 км /ч. Кабина може да прими до 30 путника. Хеликоптер се такође може употребљавати у трагању и спашавању (СТС), евакуацији, обалној варијанти као и ВИП верзији, a превазилази остале хеликоптере исте класе у условима носећих и седећих капацитета.

Фабричка опитна испитивања Ми-38-2  биће завршена у јуну 2015. године, а друга фаза истих у новембру ове године. Опитовање се врши у складу са ваздухопловним правилима АП-29 који су усаглашени са Европском прописима ЦС-29 и прописима САД ФАР -29. 
За карго верзију Ми-38-2 сертификат ће издати ваздухопловни ИАЦ регистар  у децембру 2015. године. До тада, Казањски хеликоптерски завод треба да покрене серијску производњу хеликоптера и почне испоруке. Казањски  хеликоптерски завод тренутно поседује врхунске производне стандарде у склапању Ми-38.
превео пензионисани пуковник авијације
Милорад Ђошић-пилот

Нема коментара:

Постави коментар

Пишите српски, ћирилицом!