Strategypage: Шведски оклоп иде ка руској граници

Естонија ће постати последња источноевропска држава која ће купити застарела, али веома модерно оклопљена возила из Западне Европе, за која Европљани сматрају да им више нису потребна. У овом случају, Холандија ће Естонији продати 44 упутребљавана, али добро очувана возила ЦВ90 (слика). Холандија је БВП (српска ознака за борбено возило пешадије - прим. прев.) ЦВ90с увела у борбену употребу између 2008. и 2011. године, а возила која преузима Естонија иза себе имају најмање две деценије радног века.

Шведско БВП: ЦВ90


Естонија је једна од балтичких држава које су често биле део Руске Империје, али је радије гајила културне и економске везе са земљама на западу. Естонија је такође етнички повезана са Финском, јер обе нације говоре сличан централноазијски језик (који је такође сличан језику који се говори у Мађарској, угрофинска група језика - прим. прев.). Поред тога што их дели језик, све три земље се плаше руске агресије.

Развој ЦВ90 отпочео је 1988. године, а производња крајем 1993.године. Гусенично возило тешко 28 т има посаду од три члана и носи седам наоружаних војника (обично су то војници пешадије). Максималном брзином од 70 км/ч БВП ЦВ90 може да пређе 300 км са горивом у унутрашњим резервоарима. Купола ЦВ90 носи топ калибра 30мм и коаксијални митраљез калибра 7,62мм. У куполи је такође смештена термовизијска камера за ноћне операције. Оклоп возила може да издржи пројектиле до калибра 30мм. 
 
Постоји неколико варијанти ЦВ 90који носе различиту врсту наоружања , али основно наоружање је топ бофорс калибра 40мм и митраљез 7,62мм. Треба напоменути да је од ЦВ90 развијен и лаки тенк ЦВ90 120 који је наоружан са пар топова калибра 120мм, о коме се индиректно говори у овом очигледно рекламном чланку, када се набраја наоружање - прим. прев.).
ЦВ90 има дужину од 6.55 м или 19.96 фита, а ширину 3.1м или 10.23 фита (1 м = 0.3048 фит, тако да опет наилазимо на грешке новинара - прим. прев).

Просечна цена новог ЦВ90 износи око 5 милиона долара по комаду, а Естонија ће за "сјајан" посао платити 3.2 милиона долара по комаду.  Шведска војска има око 555 ових возила, Швајцарска 185, Финска 102, Данска 45 и Холандија 193. Неколико власника ( развој је радила пројектна група Стридсфордон 90 коју су сачињавали Фурсвармактен, Фурсваретс и шведска наменска индустрија укључујући и Бофорс ), који су радили на производњи, надоградили су ЦВ90 ј ачим оклопом, бољом електроником и клима уређајима. Западноевропски корисници су били прилично задовољни шведским продуктом - ЦВ90.

Превео за Ћирилизовано и СРБИН.ИНФО : Милорад Ђошић, пуковник авијације у пензији - пилот 

Нема коментара:

Постави коментар

Пишите српски, ћирилицом!