Јужни фронт: САД стварају антируско-иранску осовину у Средњој Азији (ВИДЕО)

Овај видео би могао да буде последњи видео пројекта SouthFront, због недостатка средстава за даљу производњу. Даљој видео продукцији, у оквиру које су и ови прегледи војних дешавања у свету, можете помоћи путем PayPal-а: southfront@list.ru, или преко http://southfront.org/donate/



Талибани су у Авганистану почели да преокрећу ситуацију у своју корист. Јуче је група милитаната преузела контролу над покрајином Кундуз. То је најновија победа у низу успешних дејстава талибана широм земље од почетка лета. Велики део авганистанске територије сада је под њиховом контролом.

На страну изјаве авганистанских снага безбедности да ће уз подршку америчке авијације повратити делове Кундуза, врло је проблематично истерати талибане из покрајине. Уствари, ако се динамика њихових успеха настави, талибани ће за 4-5 година заузети и Кабул.

Русија и државе чланице Организације Уговора о колективној безбедности (ОДКБ) су се раније супротстављале талибанима и Сједињене Америчке Државе подржавале пружајући им обавештајне податке, оперативну и другу помоћ. Сада је то тешко изводљиво. Осим тога, хладни односи између Пакистана и САД су , вероватно,  талибанима омогућили да имају стабилну позадину.

САД нису биле у стању да у овом сукобу победе ни када је њихове снаге подржавао ОДКБ на челу с Русијом и када је Пакистан изводио војне операције против талибана. Дакле, како Вашингтон замишља да победи у овој ситуацији? Чак и додатни војни контингент у тој земљи тешко да би помогао. Али, САД ће покушати.

У том случају, напети односи између талибана и Исламске државе која се са Блиског истока шири на Авганистан иду у корист САД. С једне стране, то ће омогућити да се одрже постојеће и повећају америчке снаге у тој земљи. С друге стране, Исламска држава је дестабилизациони фактор, јер ће се противити успостављању легалне власти, ако талибани и авганистанска влада постигну мировни споразум.

Истовремено, Вашингтон ће покушавати да искористи сваку могућност за појачавање свог утицаја у Средњој Азији. САД гледају како да упуте војни контингент у Туркменистан. То би могао бити први корак у успостављању регионалне анти-руско-иранске осовине Кабул, Ашхабад, Баку, Тбилиси.


Напомена преводиоца: Истинитост пословице "притиснуто јаче то навише скаче" види се и по ових два минута војне видео ревије "Јужног фронта". У тако мали временски оквир сажети релевантно, то могу само мајстори. Дакле, горњи видео није рад једног човека -  јер само дилетанти знају и умеју све, док мајстори у филмској, ТВ и видео продукцији раде само оно за шта су обучени и што знају "у прсте" - већ дело више људи, који од свог знања живе. А ако га дају бесплатно и још из свог џепа плаћају средства за рад... мора једном да дође до онога "колико пара толико музике".

Не знам, можда грешим објашњавајући, можда су колеге с "Јужног фронта" у праву када се ослањају на разумевање корисника (узгред, новинарски аксиом, али којег нећете чути у јавној речи, да се читалац/гледалац/слушалац не би увредио, јесте да је погрешно подразумевати да "рецепијент информација" нешто зна - објасни му, макар укратко), али сам сасвим сигуран да се нико истинитије и поштеније читаоцима по овом питању није обратио од Пол Крејга Робертса. Да сад не тражим, јер не позива на прилоге у сваком чланку, него, ако се не варам, два пута месечно, Робертс подсећа да, ако је читаоцу до "музике" човека који се тим послом бави 70 година, доктор је наука и има искуства високог америчког државног функционера, онда нек се ухвати мало за џеп. Јер, како каже, "ја ово већ знам, мени да пишем не треба, дајем вама" (цитат по сећању).

Дакле, не заваравајмо се, нема вредног обавештавања без пара. Само вам медијски мајстори могу пружити тачну, правовремену, одговарајуће уобличену и уређену информацију, а мајсторима треба НОВАЦ, и за алат - збирно, нимало јефтин за квалитетну производњу: рачунари, програми, сервери, камере... - и за живот, какав-такав.

Све друго је дилетантизам.

Или рекламе, рад на основу прихода од реклама. Колеге са "Јужног фронта" своје читаоце штеде од реклама (мада је и питање... замислите рекламу "Кока-коле" на њиховом или сличном сајту), треба и то поштовати.

Колико се ово односи и на српске медије? У потпуности. С тим да су приходи од реклама за медије у којима гро привреде НЕ СМЕ ДА СЕ ОГЛАШАВА, у најбољем случају, довољни да се плати интернет веза, сервер и телефон, и да своје сараднике једном у пар месеци изведете на неко јефтиније место, да бар на тренутак заборавите с чим се бавите.

Извор: SouthFront
За СРБИН.ИНФО приредио: Александар Јовановић / Ћирилизовано

Коментари