"Јебе ми се за људска права" - председник Дутерте поводом филипинског рата против дроге

© Lean Daval Jr / Reuters

Председник Родриго Дутерте каже да му се "јебе за људска права" ако их крши његов рат против дроге на Филипинима, где има преко три милиона зависника.

"Ми имамо три милиона зависника од дроге, и њихов број је у порасту. Дакле, ако не решимо садашњи, следећа генерација ће бити у још горем проблему", рекао је Дутерте у интервјуу за "Ал Џазиру".

Председник, познат по својим контроверзним опаскама, сматра да "нема ничег лошег у труду да се сачувају интереси следеће генерације".

"Ако уништаваш моју земљу, ја ћу уништити тебе. И то је легитимно. Ако уништаваш нашу децу, ја ћу те убити. И ово је веома коректна изјава."

Дутерте је рекао да на Филипинима не постоји закон који прописује да он, председник, "не сме да прети криминалцима".

"Не занима ме шта причају људскоправаши. Ја имам дужност да сачувам ову генерацију. Ако се тиме крше људска права, јебе ми се за њих. Морам да утерујем страх јер непријатељи државе уништавају децу."

Дутерте је упоредио невине жртве у рату против наркоманије са "колатералном штетом" у америчким бомбардовањима милитаната: "Када Американци бомбардују неко село то чине да би убили милитанте, али убијају и децу... Зашто је колатерална штета када тако нешто учини Запад, а када ми то учинимо - убиство?"

Дутерте је објаснио и зашто су његови односи са Вашингтоном однедавно постали затегнути:

"Да је Америка поштовала уобичајену процедуру у указивању другој држави да чини одређене прекршаје човечности, то је могла учинити, што је уобичајено - према свима - у Уједињеним нацијама, јавно се пожалити и захтевати истрагу...То је требало да се покрене у неком телу Уједињених нација, јер смо ми, Филипини, држава чланица УН."

Филипини су кључни амерички савезник у југоисточној Азији, региону у коме јача кинески утицај. Међутим, односи између две земље су се погоршали од када је Дутерте председник, који је на удару критика из иностранства од када је повео свеопшти рат против дроге.

Затегнутост америчко-филипинских односа довела је у питање планирани "заокрет ка Азији" Обамине администрације. Дутерте прети да ће сасвим напустити УН и са Кином и другим земљама формирати нову организацију.

Скоро сваки Дутертеов говор заврши на насловним страницама. У октобру је Обами, којег је претходно назвао курвиним сином, поручио да иде до ђавола. Обећао је да ће понизити и Уједињене нације, Европску унију и америчке представнике, пошто их је претходно позвао да испитају његов рат против дроге.

Дутерте, који је и изабран на основу обећања да ће кренути у рат против дроге, више пута је, не бирајући при томе много речи, одбацио критике своје политике.

У предизборној кампањи је признао да он стоји иза даваоског одреда смрти, групе одговорне за погубљења стотина ситних криминалаца и дилера дроге, извршених док је био на челу филипинског града Давао.

Статистика Филипинске националне полиције (ФНП) показује да су "осветници" и полиција убили преко 3,800 људи од када је, јула месеца, Родриго Дутерте постао председник.



Повезано: Пол Крејг Робертс: Промена режима на Филипинима


Напомена преводиоца: ‘I don’t give a sh*t about human rights’ сам превео како јесам и немам намеру да се извињавам. Искрено, допадају ми се Дутертеови манири и речник у опхођењу са западним олошем. А што се тиче његових метода у рату против дроге, ево коментара са портала "Редит", који ме је и навео на превођење РТ-овог чланка:

Romanopapa

"Ако питате 'Редит', рећи ће да ово јесте или ће бити неуспешно. Ако упитате неког обичног Филипинца, он ће рећи да му се допада ово што се дешава. Ја сам Филипинац који је одрастао у САД и вратио се назад на Филипине. Дутертеов став и тираде против САД и ЕУ и мени се чине уврнутим, али његов рат против дроге је нешто што у потпуности подржавам.

Међународни медији пишу о 3,000 убијених и упиру прстом на Дутертеа. Али неће рећи да их је само 900 убијено у легитимним полицијским операцијама, а остали од осветника или других ентитета. Медији не извештавају да се више од 700,000 људи који послују с дрогом добровољно предало. Медији не извештавају да се добровољно предало више од 16.000, по  сопственом признању, дилера дроге (озбиљно, јесте ли икада чули за неки други рат против дроге у којем се 16.000 дилера добровољно предало?). Медији не извештавају да се криминал, од када је Дутерте започео рат против дроге, драстично смањио, за 30-45% (изузев убистава чији се број повећао због "смакнућа"). Наравно да о томе неће писати, не уклапа се у наратив о крвожедном Филипинском Хитлеру.

Да ли ће филипински рат против дроге бити успешан? Стварно не знам, време ће рећи. Али са становишта овог Филипинца, Дутерте је у праву, добро је поступио." - ‘I don’t give a sh*t about human rights’ - President Duterte on Philippines drugs war : worldnews

Извор: РТ
Превео и приредио: Александар Јовановић / Ћирилизовано

Нема коментара:

Постави коментар

Пишите српски, ћирилицом!