"Убер" инвестира у Србију: јефтина вожња и још јефтинији политички поени

Карикатура преузета из More Uber madness… Devil take the hindmost

"Убер" заинтересован да уложи у Србију – наслов је који нас је јуче дочекао у већини електронских медија поводом Вучићеве посете Вашингтону где се састао са представницима неколико америчких компанија. И док се протести у Крагујевцу шире, Србија у очима страних инвеститора не престаје да осликава идеалну земљу за ширење пословања, те је и компанија која се не бави класичним инвестирањем заинтересована да баш овде отвори нова радна места. Јер како другачије купити јефтине политичке поене?

И док се јавно мњење последњих дана бави "Фиатом" и радничким протестима у Крагујевцу, новоизабрани председник Србије упутио се ка Капитол хилу не би ли се састао са представницима познатих америчких компанија, а све у циљу представљања наше земље као идеалног партнера за ширење пословања у Европи.

И заиста, када ставимо све на папир и израчунамо колико нас је политика неговања јефтине радне снаге коштала, али и шта све то инострани инвеститори (велможе) добијају – тешко је заобићи земљу у коју ће доћи жути људи са истока и пити воду са Мораве (уф, чек, ово је Томин део) и пропустити заиста уносне прилике за запошљавање нашег најбољег кадра.

Нај-бо-ље-г.

Чули из познатог "Убера" каква је ситуација па се и они заинтересоваше за наше мало али вредно тржиште. Веле хоће да улажу у домаћи туризам, но и даље је нејасно да ли је председник Србије схватио о каквој је компанији реч, јер како он каже, технолошка индустрија му и није јача страна па је од других морао да чује за “тај наш 'Нордеус'” и те дивне момке.

Мора бити да председник Вучић није чуо ни за велике битке наших суседа којима је недавно блокиран Загреб, а све под патронатом да "Убер" није легалан, да је штетан за таксисте и за домаћу привреду, јер сви знамо да су балкански таксисти најпоштенији и да уредно измирују своје дажбине према држави. A знаш да ствари не ваљају када се људи плаше хорде загребачких таксиста које не мош’ ухватити средом у подне јер јебига прика – нема слободних возила.


Нова радна места увек добро звуче

Шаљу мени тако колеге из редакције вест како је "Убер" заинтересован да инвестира у Србију и све то након састанка са председником Вучићем. На тренутак помислих како је овај тип заиста Супермен но убрзо схватих о чему је реч – ништа црно на бело, још један од оних high-level састанака, солидна прилика за сликање и још једна шанса да се домаћој јавности скрене пажња са ургентнијих проблема.

Ипак, главну улогу у саги о доласку "Убера" у Србију морали су да одиграју наши цењени медији који су известили како је једна од највреднијих америчких компанија изразила интересовање да инвестира у Србију и српско тржиште, а посебно на подручју туризма. Скидам капу “колеге”, мислим да смо до сада сви схватили шта су clickbait наслови али право новинарство се ипак не ради тако.

Трик је очигледно упалио те се текст преузет са ТAНЈУГ-а могао видети на великом броју портала, а све што је требало урадити јесте проверити каква је то компанија "Убер" и по ком пословном принципу ради. Да ли се пуштањем у рад новог тржишта које изискује свега неколико кликова мишем заиста може назвати инвестицијом – још више ако се узме у обзир њихова политика према возачима?

Немојте ме схватити погрешно, ја сам заговорник "Убера" у Србији али не могу ни да замислим какве би нам перформансе приредили београдски таксисти пусти ли се овакав један сервис у рад. Па нисте ваљда помислили како од загребачких услужних превозника нема горих?


Сви за једног, свако за себе

Кривим медије. Кривим такозване “колеге” које у учмалим редакцијама не траже зрно истине у речима наших политичара. Можда грешим, можда је пак проблем у уредништву. Кривим и вас – драга публико – јер не знате за боље па наседате на свакакво смеће. Кривим вас јер сте квалитетно истраживачко новинарство сатерали у НВО сектор оног тренутка када сте открили да је живот лепши на "Инстаграму".

Можда ће нам свима бити боље када тај "Убер" коначно дође и када дебело платимо за та радна места. Можда чак и 10 000 легалних и нелегалних таксиста упослимо па престану да кукају како нема посла, иако би радије блокирали читав Београд па да њихова буде задња – глумећи солидарност и штитећи “брата по професији” коме се до јуче крала вожња на аеродрому.

Aвај… можда да "Уберовим" возачима дамо по 500Л па да решимо два проблема једним ударцем?



Аутор: Марко Мудринић
Извор: UBER investira u Srbiju: Jeftina vožnja i još jeftiniji politički poeni

Коментари