Иван Стефановић: Виндоус 10 – утисци

Пробао сам јуче Виндоус десетку. Инсталација је протекла сасвим нормално што ми је улило наду да је ово ипак добар оперативни систем. Када се све завршило онда се десило то да сам се препао. Подешавања и изглед нису као Виндоус седам, све је некако другачије и замршеније. Онда су почели да искачу разни прозори, разни процеси да се покрећу. Скокнем до интернета да видим како се шта гаси и како се шта подешава јер моје знање из претходних Виндоуса на десетки је потпуно било у хаосу…

Windows 10

Након сат времена брљања једноставно ми је пукао филм и избрисао сам Виндоус десет. Није ми се свидео као кориснику којем треба оперативни систем за рад у фотографији, видео едитингу и аудио. Имао сам утисак да ме је десетка напала ко напаљена нинфоманка. Вратио сам одмах Линукс и имао осећај као после буре да сам ушао у мирне воде.

Са Виндоус седмицом нисам могао да дам предност Линуксу али како ствари стоје многи од нас ће просто бити протерани у Линукс воде због Виндоус десетке. Искрено речено десетка је по мом мишљењу тешко разочарење. Мајкрософт је засро дебело! Старт мени је срање од осмице. Непрегледан је, натрпан и нема практичност. Не знам што су мењали оно што функционише толико времена.

Изем ти ја систем где морам сто чуда неких да погасим како би то некако функционисало. Наравно, временом би се навикао али ја немам времена да се замајавам Мајкрософтовим будалаштинама. Због тога ћу на једном рачунару користити седмицу док може а на другом рачунару искључиво Линукс.

Linux Mint

Обраду фотографије сам одавно пребацио на Линукс који нуди сасвим добре алате. За рад са аудио фајловима сам презадовољан понудом програма. Видео едитинг је на граници да кажем то је то јер још се одвикавам од старих навика Виндоусових програма. Офис Мајкрософта поред Либреофиса Линукса је мачји кашаљ. Једина још увек мана је рад са векторима е ту је Линукс баш танак. А ја као дугогодишњи корисник Корела тешко могу прихватити алтенративне порограме који ни мало не личе на Корел.

Уз Линукс сам заборавио шта су то вируси. Десетка Виндоус је одмах скочила са својом паранојом опасности. Линукс ажурирања су тиха и неоптерећују систем, Десетка се понаша по том питању оптерећујуће и досадно. Човек просто нема појма шта је све покренуто и шта ради десетка у позадини. Са Линуксом имам осећај потпуне контроле а са Десетком Виндоус потпуну немоћ ко да јашеш дивљег коња који се труди да те збаци са леђа. Линукс изглед могу да мењам кад год пожелим са Виндоусом је то немогуће. Не сећам се у задњих пет година када је Линукс закочио рачунар. Десетка је у старту почела да кочи.

Заиста сам се разочарао у Мајкрософтово модерно чедо које на безобразан начин намећу. Виндоус седмица је тата – мата за десетку. Нису ништа научили од Осмице па имам утисак да су надоградили нешто што је слабо ко волео а потиснули су Седмицу која је и данас дању вољена код корисника.

Резиме свега је да пуно нас који радимо са рачунарима нећемо себи да дозволимо једно наметнуто срање да нам загорчава рутину, практичност у послу који радимо. Мени треба систем који ради за мене а не ја за њега. Десетка се понаша као да је она корисник а не оперативни систем који служи за рад човеку. Због тога сам јуче шутнуо Виндоус 10 и то шпицоком на волеј преко седам гора, преко седма мора. Далеко јој лепа кућа.

Док куцкам овај текст у Линуксу све лепо штека док је јуче било куцање па чекаш слова да те стигну на дисплеју. Па још Виндоус из чиста мира са ћирилице пребаци на латиницу.  Та нека чудна понашања система ме само гурају што даље од њега. Знам, може то да се поправи али нећу! Изем ти ја систем који сваки час мораш да крпиш, да се нервираш и да га кротиш.

Сада ми је драго што сам пре више од пет година из моје радозналости почео да користим Линукс. То је систем који ради за корисника и пружа му мир у послу без икаквих искакања и прекидања. То је сва поента зар не?
Мислионик – Аутор: Иван Стефановић

Претходно од истог аутора: Рус за понети

Аутор: Иван Стефановић
Извор: Windows 10 – утисци – Мислионик
Приредио, али само променивши "Виндовс" у "Виндоус", што је више у складу с гласовном транскрипцијом, и испод додавши слику свог лучета, благороднијег према старијим машинама од Иванововог дистроа Линукс Минт (нарочито од Цинемон верзије): Александар Јовановић / Ћирилизовано

Дебијан (Сид) са Икс ФЦЕ радним окружењем, Debian -- The Universal Operating System


Нема коментара:

Постави коментар

Пишите српски, ћирилицом!