Ама какав опоравак америчке привреде кад је...

...током минулих Ћурећих пет дана, од Црног петка до Сајбер понедељка, девет милиона мање купаца било него прошле године



После неколико година разочаравајућих празничних "распродаја" (разочаравајућих бар за трговце с радњама), аналитичари индустрије су недељама пре овогодишњег Црног петка трубили да ће сад бити боље него претходних сезона. Инспирисани смањењем пореза, растом зарада, смањеном незапосленошћу и, у мањој мери, Трамповим "ратоборним протекционизмом", тврдили су да се може десити да Американци трговцима исповрте и преко 700 милијарди долара до Божића, што би, је ли, овогодишњу празничну потрошачку грозницу учинило најачом још од бума средином прошле деценије. Ал' не даде се.

Не даде се иако су задужења са кредитним картицама већа него икада, и упркос очекивањима "експерата" да ће се потрошачи размахати у последњем "буму" једног од најдужих пословних циклуса у историји. И упркос радосним насловима мејнстрим медија, још од петка ујутро. Тако се кликтало да је црнопеташка онлајн куповина ове године већа за скоро 30%, да је "Амазон" за Сајбер понедељак и са ширег пространства него икада остварио продају већу 20% него лане.

Аналитичари су такође истицали и промену навика "у онлајн потрошача": купци смартфонџије постадоше озбиљна конкуренција купцима десктопџијама.


Лепо. Али "прави" трговци, они с продавницама, трљаше руке мање нег' прошле године. Јер како рабош за Црни петак 2018. показује, аналитичари и вазда-стручњаци су били малкице преоптимистични.

Цитирајући податке НРФ-а, "Блумберг" је објавио да је током Ћурећих пет дана (од Дана захвалности до Сајбер понедељка) у продавницама и онлајн пазарило пазарило више од 165 милиона ћур Американаца - девет милиона мање него прошле године. Приде, лане је потрошено просечно 335 долара по особи, а сада 313.

Експерти су хитро установили и истакли да то није знак успоравања потрошње него, пре свега, промене потрошачких навика. Чега заиста има. Накљукани блесавим насловима и заплашени најавама невиђеног кркљанца, потрошачи су у куповину кренули раније него обично, тако да су, према подацима НРФ-а,  од 1. новембра до Дана захвалности исповрнули 20 милијарди долара, што је скоро милијарду дневно.

Такође, антиципира се да ће се Црни петак протегнути до Црне суботе пре Божића:

"Празнична продаја сада започиње раније, одмах после Ноћи вештица 31. октобра, и наставља се све до Божића 25. децембра. Очекујем да ћемо на крају установити да Црни петак остаје традиционални, или бар емотивни, почетак празничне продајне сезоне" - рекао је Бил Торн, виши потпредседник НРФ-а задужен за комуникације и јавне послове, на конференцији за штампу на којој су обнародовани резултати за викенд током Ћурећих пет дана.

Звучи...плаузибилно. Ваљда. Али радовање пре времена је изазивање судбине. Јер "глупе" чињенице објављене у Citigroup's Macro Surprise Index-у уторак кажу да, иако поверење потрошача опстаје на високом нивоу - можда и као резултат океана мастила проливеног на опоравак америчке привреде - очекивања ипак почињу да се топе:




Аутор: Тајлер Дарден (заједнички псеудоним више аутора "Зиро хеџ"-а)
Извор:Nine Million Fewer Americans Shopped During Black Friday Weekend | Zero Hedge
Превео: Александар Јовановић / Ћирилизовано, на Ем-Икс Линуксу

Коментари