Телевизија се све мање гледа у свету

Тренд најизраженији међу младима који су током 2015. испред ТВ екрана проводили у просеку два сата и четири минута, што је за 10 минута мање него у 2014, саопштено на Сајму медија у Кану
Извор: Dad and mom Television Cartoons


Париз – Број сати које су гледаоци у свету провели испред телевизијских екрана смањен је у 2015. години, нарочито међу младима који време све више проводе користећи друге уређаје. То је само један од резултата истраживања спроведеног у 88 земаља које је објављено на Међународном сајму медија који се одржава у Кану.

Иако се не би рекло да је то случај и у Србији где се ТВ традиционално много гледа, поготово последњих година због ријалити програма, прошле године у свету је забележен пад просечног броја сати проведених испред телевизора са три сата и 17 минута дневно на три сата и 14 минута.

Тај тренд још је израженији међу младима који су током прошле године испред ТВ екрана проводили у просеку два сата и четири минута, што је за 10 минута мање него у 2014. години, наводи се у студији компаније за истраживање медија „Евродата”. Такви резултати одраз су доминације интернета, али и изражене неједнакости јер је број конзумената телевизије порастао у сиромашној Африци.

Гледаоци у САД испред ТВ екрана и даље дневно проводе просечно четири сата и 29 минута, што је два пута више времена него у Азији где је тај просек два сата и 32 минута, док у Европи износи нешто мање од четири сата дневно. Интернет телевизија убедљиво је најгледанија и у томе предњаче корисници у САД и Канади, док је тај тренд нешто слабији у Француској.

Време које гледаоци у САД проведу у гледању директног телевизијског програма чини свега 47 одсто укупног времена проведеног испред телевизора, а гледаност интернет програма је у све већем порасту. Док у Канади 60 одсто младих гледа интернет телевизију сваког дана, у Француској то чини свега њих шест одсто. Таквим разликама допринеле су нове технологије јер чак 60 одсто Француза поседује смартфон.

Пренос дочека кинеске Нове године на кинеској телевизији, окупио је прошле године око 150 милиона гледалаца и најгледанији је програм у свету, док у САД највећу гледаност и даље има пренос доделе Оскара.


Извори: Бета, Политика

Коментари