Да ли Русија губи медијски рат у Србији и то својом кривицом?

Промоција првог броја часописа „Р магазин“ – специјалног издања Росијске газете која од маја редовно излази уз Недељник данас у хотелу Метропол. Фото ТАЊУГ – Марко Ђоковић Промоција првог броја часописа „Р магазин“ – специјалног издања „Росијске газете“ која од маја редовно излази уз „Недељнику“ хотелу Метропол. Фото ТАНЈУГ – Марко Ђоковић
Гужва и жамор уочи конференције за штампу Сергеја Лавора и Ивице Дачића. „Здравствујте Србин инфо“ – заорило се из грла руског колеге из Москве, који је дошао у Београд да извештава о посети руског министра спољних послова. Срдачан сусрет, после неколико минута, руски познаник је „пресекао“ помало непријатном опаском:


– Него да вас питам, да ли знате због чега је Лавров послао свечану поруку поводом почетка излажења додатка „Рускаја газета“ у магазину „Недељник“? Зар то није београдска новина са прозападном уређивачком политиком? Још се штампају на латиници.

Ми слежемо раменима, не знамо шта да одговоримо. Не само да је реч о новини која је небројано пута глорификовала пут у ЕУ и виновнике петоктобарске револуције, него се по Београду прича да посебно воли да их чита и амерички амбасадор Мајкл Кирби.

Добро, неко ће рећи, то је изолован случај, добро је да се чује руски глас и у таквом једном медију. Ипак, тешко објаснити због чега је већ дуго „Сбербанка“ уз „Гаспром“ један од главних спонзора „Б92“, а Руски дом у сарадњи са „Блицом“ штампа књиге из руске књижевности.

Добро, неко ће рећи, ако их финансијски „подмажу“ неће водити медијски рат против Кремља. Грешка. Брисел, Вашингтон и НАТО и даље су „свето тројство“ послушничких медија и то се јасно види, сваког дана и у готово сваком чланку.

У исто време, новине као што су „Вечерње новости“ и „Политика“, које о Москви пишу у много позитивнијем светлу и које су објективно извештавале о украјинској кризи, о спонзорима из Русије могу само да сањају. Шта тек рећи за групу патриотских сајтова, који по броју читалаца превазилазе и највеће тираже. Они су и даље невидљиви за људе који одлучују где ће ићи макар део спонзорског колача из Русије.

Да у Москви нису свесни колико је важна моћ медија се не може рећи. Доказ је глобални успех телевизије „Раша тудеј“, која је све гледанија не само у Европи, него и у Великој Британији и Америци.

Можда Србија сада није у фокусу Кремља због Украјине, али ако се нешто ускоро не промени по питању јачања руске позиције у српским медијима, повампирени фашизам са Запада ће однети победу у домаћем јавном мњењу, без обзира на то што народ (и даље) већински жели савез са Москвом.

Руски финансирање прозападних ТВ станица и штампе неће донети ништа добро. Све док се не створи медијски блок, који би чиниле макар једна велика телевизија, дневна новина и неколико интернет портала са српском и уједно проруском уређивачком политиком, Москва неће имати шансу да добије медијски рат у Србији.

Аутор: Алексеј Димитријевић
Извор: ДА ЛИ РУСИЈА ГУБИ МЕДИЈСКИ РАТ У СРБИЈИ и то својом кривицом? | СРБИН.ИНФО

Коментари