"Tango Six"и "Seebiz": Хрватско ваздухопловство боље од српског



ВИНКОВЦИ - Српски портал Tango Six,који у поднаслову има ознаку "ваздухопловни портал Србије", доноси занимљиву упоредну анализу стања у ваздухопловству Србије и Хрватске и према изнесеним подацима Хрватска може бити задовољнија, јер је, према оцени овог специјализованог портала, ситуација у хрватском ваздухопловству повољнија него у српском.

Портал српској влади замера што мало улаже у обнову и модернизацију српског ваздухопловства, и подсећа колико Хрватска издваја за своје.

- О томе колики је немар државе Србије према Војсци Србије, а посебно према РВ и ПВО, довољно говори податак да је у прорачуну за ову годину издвојено само 9 милиона евра за функционирање РВ и ПВО док су функционери саопштили како је већ издвојено 9,2 милиона долара за ловачку авијацију и да су спремни да уложе још око 5 милиона евра. Само за функционирање ХРЗ држава Хрватска годишње издвоји неколико десетина милиона долара (само у 2013. за ХРЗ и ПЗО је издвојено 100 милиона евра), за ремонт и докуп МиГ-ова 21 у Украјини издвојено је 17,7 милијуна еура, а у току је и ремонт хеликоптера Ми-8 – пише портал "Танго Сикс" и додаје како Хрватска има квалитетнији кадар јер имају већи број сати летења па искуснији хрватски пилоти имају и по неколико хиљада сати летења "док истовремено просјечан мајор или потпуковник старости од око 40 година у РВ и ПВО има само око 300-500 сати у ваздуху". Посебно велики налет имају пилоти ватрогасног ваздухопловства и транспортних авиона и хеликоптера, до 500 сати годишње, док пилоти ловачке авијације имају најмањи долет (40 до 60 сати) и "данас у техничком и технолошком смислу представљају најслабију компоненту овог вида хрватских оружаних снага".

Чини се да Хрвати стоје боље у доласку младих пилота јер у Србији искусни пилоти или су пред пензијом или имају преко 40 година, а "истовремено прилив нових пилота је врло слаб па се догађа да у току године нема кандидата за пилоте или их је у поступку селекције врло мало". Хрватска је боља и у школским ваздухопловима па "Танго Сикс" спомиње одлично увежбану групу акро-пилота која одушевљава гледаоце на аеромитинзима, али су за месечну плату од 30 до 35 хиљада долара отишли у Катар, али Хрватска је одмах обучила нову акро-групу која ове године наступа на неколико аеромитинга. Уз то, у Хрватску на обуку долазе млади пилоти из Омана.

- У Србији је стање са школским авионима депресивно - закључује овај специјализоваани портал и наводи које су ваздухоплове Срби купили, а које ремонтовали. Неки апарати су одслужили своје и повлаче се из употребе, замене нису осигуране, а обука пилота за нове типове почеће тек ове године. *

- Једини тип борбеног авиона у ХРЗ данас представља одавно застарели руски ловац и ловац-пресретач МиГ-21. Дванаест авиона (8 МиГ-21бис и 4 двоседа МиГ-21УМ) се налази у саставу ескадриле борбених ваздухоплова у 91. зракопловној бази Плесо. Хрватска се нада како је ово само привремени корак до набавке савременијих борбених апарата, а МиГ-ови 21 би могли да остану у служби најкасније до 2020. - оцењује српки портал и додаје како је ваздушни простор Хрватске тежак за надзор и с морем је већи него српски.
Лијепи њихов МиГ-21

Хрватска има два дежурна ваздухоплова у загребачкој ваздушној луци и слабије су наоружани за озбиљнија деловања.

- Србија има савременије ловачке авионе МиГ-29, али је њихова бројност недовољна јер је реч о само 4 авиона, а од тога три једноседа МиГ-29 и један двосед МиГ-29УБ који су ремонтовани у времену 2008-2010. Треба истакнути како један једносед већ пет година није активан и најављен је његов ремонт. Ловачка авијација Србије врло брзо може спасти на само 4 ловца МиГ-29 који никако не могу бити довољни за контролу ваздушног простора. На три апарата МиГ-29 ресурси истичу 2018. а на једном 2020. Ситуација с јуришном авијацијом није ништа боља - тврди "Танго Сикс" додајући како је Србија "јача" у транспортном ваздухопловству ( има два транспортера Aн-26) јер је Хрватска пре три године одустала од транспортних авиона јер је чланица НAТО-а.*

- Иако већина изнетих података представља формално стање, ситуација у Србији врло јасно илуструје трајну небригу државе према свом војном
ваздухопловству. Хрватска је очигледно паметније и рационалније инвестирала у своје потребе што је и показано презентацијом комплетиране ескадриле ловаца на загребачком аеродрому. Почетком 90-их Хрватска је имала тек неколико оперативних ловачких ваздухоплова да би сада премашивала Србију у сваком смислу – закључује портал "Танго Сикс".

Ћирилизовано: А колико је стање озбиљно још боље ће показати коментари на Analiza: Srbija vs. Hrvatska - čije je ratno vazduhoplovstvo u boljem stanju | Tango Six. И то са обе стране, и хрватских и српских колега (без знака навода, видећете зашто).

Извор: SEEbiz.eu / RS / Hrvatsko zrakoplovstvo bolje od srpskog
За СРБИН.ИНФО приредио: Александар Јовановић / Ћирилизовано

Коментари