Гугл је у својој анализи дошао до закључка да огласи на Јутјубу имају 77 одсто бољи повраћај инвестиције од ТВ оглашавања.
Гугл је још једном „осуо паљбу“ по деценијама старом ТВ оглашавању тврдњом да огласи које они нуде на Јутјубу имају већу снагу уверавања гледалаца да купе производе. Председник Гугла за Европу Мет Бритин ће на оглашивачкој конференцији "Advertising Week" објавити како су у 77 одсто времена Јутјуб огласи били ефектнији од ТВ огласа, објавио је Гардијан који је дошао до овог извештаја.
Извештај се базира на анализи 56 студија случаја брандова из шест различитих индустрија у осам европских земаља између 2013. и 2016. године, а ти подаци показују већи поврат инвестиције на Јутјубу.
Лусијен ван дер Ховен из "Маркет шер"-а каже да иако ТВ има снажан утицај у дигиталном добу, у дигитални видео се и даље не улаже довољно у категоријама које су мерили у Великој Британији, Француској и Немачкој. Он сугерише да би оглашивачи требало да троше шест пута више на Јутјубу, уколико желе резултате улагања.
Млади не гледају ТВ
Из маркетиншке ТВ куће "Тинкбокс" кажу да ‘телевизија гради брандове боље од било чега и ствара највећи профит’. Додају и да су велики оглашивачи заинтересованији за улагање у топ емисије попут најновијих серија него у популарне Јутјуб канале.
Деби Вајнштајн из Гугла рекла је за Бизнис инсајдер како није реч о рату са ТВ индустријом, већ о најбољем начину да се потроше оглашивачки долари са свим предностима које су се у медијском простору створиле.
Са друге стране студије показују да кључна публика (млади од 16 до 24 године) на коју циљају оглашивачи, више ни не гледа ТВ, већ воли Јутјуб снимке. Млади данас више времена проводе гледајући онлајн садржаје него класични ТВ програм. Резултати иду у прилог Гуглу јер су приходи порасли 40 одсто у односу на претходну годину, преноси .
У Србији се све више компанија одлучује за онлајн оглашавање јер доноси доста користи за уложени новац, а стручњаци истичу да је овај вид рекламирања најбоље уложени новац, јер оглашивач добија оно што му је потребно. Онлајн оглашавање је прецизно, па је могуће истражити успешност рекламне кампање, што није баш тако једноставно урадити код других видова рекламирања (телевизија, "аутдор"…).
У Србији ТВ у паду али и даље лидер
Према Adex 2014 извештају IAB-а за Србију укупна вредност тржишта онлајн оглашавања износила је у 2014. години 18,6 милиона евра, што представља раст од 11,82 одсто у односу на претходну годину када је износило 16,240 милиона евра.
Тржиште мобилног оглашавања у 2014. забележило је раст од целих 108%, што значи да је укупна вредност овог сегмента тржишта износила 790,000 €.
Укупној вредности тржишта и даље највећи допринос даје display advertising - 47,14% (оглашавање на веб-сајтовима - примедба преводиоца са англоватиканоидног на српски језик) са укупном нето вредношћу од 8.560.000 €.
Према врсти медија, ТВ је била и остала медиј са највећим инвестицијама када је масмедијско оглашавање у Србији у питању, а само у 2014. години 83 милиона евра је усмерено на ТВ оглашавање.
Међутим и у Србији је доминантан тренда пада оглашавања на ТВ-у (у 2014. години телевизија бележи пад од 27% у односу на 2008. годину), према анализи медијског тржишта коју је објавио Ипсос.
Сродно: Највећа инвестиција до сада у Новом Саду — "Контент инсајтс" узео 1,1 милион евра за будућност новинарства
Извор: Jutjub oglasi efektniji od TV oglašivanja
Приредио: Александар Јовановић / Ћирилизовано
Нема коментара:
Постави коментар
Пишите српски, ћирилицом!