Пређи на главни садржај

Интернет није непријатељ штампе

Друштвене мреже, видео-садржај са приказом од 360 степени и камере које пружају осећај као да сте у рату и Сирији или да летите изнад Менхетна будућност је која је већ почела


Беч – Не можете само да проналазите и објављујете вести очекујући да ће публика једноставно доћи до вас и вашег садржаја зато што ви радите на садржају. То је прошлост, каже Мередит Артли, уредница свих дигиталних садржаја Си-Ен-Ена.

И остали учесници конференције о повезаности медија и технологија која се ових дана одржава у Бечу сложили су се да су многобројне онлајн платформе од велике помоћи медијима у потрази за посетиоцима сајтова и приходима од реклама.

Конференција у организацији Светске уредничке мреже окупила је представнике новина, ТВ станица и сајтова, са једне стране, и ИТ компанија, са друге, из свих делова света.

Одговарајући на питање да ли је развој интернета пријатељ или непријатељ издавачима, учесници конференције су се сложили да су ИТ технологије велика прилика за оне који су спремни да их користе. Сви су подвукли значај сајтова насупрот инвестирању искључиво у штампу и ТВ емитовање.

ТВ још зарађује више од сајта, али наш дигитални садржај има највећу стопу раста прихода, додала је Мередит Артли, подвлачећи да је данас, када се тако много извора бори за пажњу конзумената, видео-садржај кључни савезник информативних сајтова.

Да би дошли до нових читалаца и оглашивача, медији су увелико на платформама као што су „Фејсбук”, „Твитер”, „Снепчет”. Јан Ерик Петерс годинама је радио у традиционалним немачким медијима да би онда основао апликацију, односно новински агрегатор „апдеј”, који прикупља информације у складу са афинитетима корисника, то јест са оних сајтова којима они верују.

„Фејсбук” је у ствари данас највећи издавач јер се половина људи у САД информише на „Фејсбуку”. Потенцијална публика и оглашивачи су тамо, казао је Петерс.

Различите друштвене мреже одавно су отворене за сарадњу са медијима као што са њима сарађују и други ИТ гиганти попут „Мајкрософта”. Тони Емерсон, извршни директор „Мајкрософта” за сарадњу са медијима, истакао је да „Мајкрософтов” информативни агрегатор објављује вести на 26 језика.

Међутим, поједини учесници конференције отишли су још и даље у коришћењу технологија, тврдећи да је нови тренд који медији морају да усвоје свакако емитовање видео-садржаја са приказом од 360 степени и специјалне камере које стварају такозвану виртуелну реалност.

Да би корисник сајта гледао садржај виртуелне реалности, он ће морати да носи посебне наочаре, али ће то бити нешто најприближније стварном, физичком искуству као када сте стварно на концерту „Бечких дечака” или на Кинеском зиду.

Алина Микхалева која ради за „Раша тудеј” каже да је њена мрежа користила приказ простора од 360 степени да би публици показала што реалнију слику рата у Украјини. Шухар бин Нун из компаније „Вјуз” приказао је малу, лако преносиву вјуз камеру која уводи гледаоца у виртуелну реалност.

То је одлична ствар, посебно за ратне извештаче јер ће гледаоцима најприближније представити разарања у Сирији. Виртуелна стварност нешто је најприближније стварном искуству које чини да мислите као да сте на лицу места, истакао је Нун, додајући да камера његове компаније помаже новинарима и да буду објективнији јер могу да прикажу потпуну, па и тродимензионалну слику.

Ипак, коришћење ове технологије још је контроверзно јер су поједини учесници скупа приметили да је виртуелна стварност прикладнија индустрији забаве и, на пример, гледању фудбалске утакмице уживо него извештавању са ратишта.

Човек заваљен у своју фотељу и са специјалним наочарима посматрао би рат као да је реч о видео-игрици. Тако се још једном повело питање о томе да ли информативни медији треба да користе технологију из света филма, видео-игара и индустрије забаве уопште.

Део учесника сматрао је да је то у реду, док су други инсистирали да се ово посебно искуство медијског садржаја прикаже публици која жели да доживи осећај летења преко Менхетна, а да се извештавање са фронта остави традиционалним начинима рада.


Аутор: Јелена Стевановић, специјални извештач "Политике"
Извор: ПОЛИТИКА

Коментари

Популарни постови са овог блога

Гилад Ацмон: Вакси нација - изабрана нација

  Нетањаху: Моја основна мисија као премијера је да обезбедим 36 милиона вакцина против Короне у следећој години Пише: Гилад Ацмон Премијер Нетањаху је  изјавио  да је Израел спреман да обезбеди или произведе 36 милиона вакцина у следећој години. Ако се питате зашто нацији од девет милиона људи, која је половини свог становништва већ дала две дозе  Фајзерове вакцине  треба 36 милиона вакцина, одговор је поражавајући: масовна кампања вакцинације може помоћи Нетањахуу да обезбеди победу на предстојећим изборима, али је дугорочни утицај на здравље нације у најмању руку „непознат“. Да будемо мало реалнији, вероватно је катастрофалан. Током конференције за штампу Нетањаху је признао, „што се тиче вакцина које имамо, нико не зна колико трају ... Морамо се припремити за најгори сценарио. Најгори сценарио је да се морамо вакцинисати (два пута) сваких пола године “, што значи набавку чак 36 милиона вакцина, под претпоставком да се за свих 9 милиона Израелаца требују две дозе вакцина сваких шес

Стопа смртности експерименталним вакцинама за старије Израелце 40 пута је већа него од КОВИД-19

  Фотографија: Шатерсток Лајф сајт њуз је направио опсежну страницу о дешавањима у вези са вакцинама за КОВИД-19.  Погледајте овде   1. март 2021. ( Лајф сајт њуз ) -  Иако је група независних лекара у јануару закључила да експерименталне КОВИД-19 вакцине „нису сигурније“ од самог вируса, нова анализа стопе смртности због вакцина у Израелу показује да је заиста могуће да се случај подигне на драматичан ниво.  Поновна анализа података објављених од стране израелског Министарства здравља и др Хервеа Селигмана са Медицинског факултета за инфективне и тропске болести универзитета Екс-Марсеј и инжењера Хаима Јатива, укратко открива да је експериментална вакцина против мРНК из компаније Фајзер убила „око 40 пута више (старијих) људи него што би их сама болест убила“ током недавног петонедељног периода вакцинације.  Бројке истовремено показују да је стопа смртности код млађих људи 260 пута већа од оне коју би вирус КОВИД-19 изазвао у датом временском оквиру. Иако се пуна математичка анализа

Who is the Saker?

Almost a year ago to the day, I had the distinct displeasure of meeting the man who calls himself the Saker. Our professional relationship lasted less than a month, for reasons I will outline below. We parted on rancid terms and I swore to him that I would make his identity and ideological shortcomings public. I have waited until now due to milestone events in my own life and because, frankly, I was waiting to see what the loon would come up with next. As of the end of last year, I had been following the Saker blog for several years to get news of events in Donbass and when I learned he was looking for volunteers for a Serbian sister site, I applied for the job. My original idea was to contribute some translations on an ad hoc basis but Saker had just had a major falling out with the whole Serbian team and sacked the previous team leader, Aleksandar Jovanovic. He described Mr. Jovanovic as ,,a talented translator with paranoid psychotic tendencies". I didn't delve too de