Потерница Гласа Америке: "Mediji u Srbiji koji prednjače u širenju ruskog narativa"

Александар Јовановић: Шта год ја мислио о новинарским и људским квалитетима неких од особа са тражи-се-жив-или-мртав објаве "Гласа Америке", дужност сваког поштеног човека је да се солидарише са њима чим им непријатељ УГРОЖАВА ЖИВОТ.

Хоће ли се власти Републике Србије усудити да реагују долично сувереној држави? Тешко. И иначе, поготово данас. Имају преча посла, после увођења обавезне вакцинације треба бранити интересе "Новартис"-а, "Џонсон и Џонсон"-а и других претпостављених им.

Наравно, злочинство пропагандистичке куће, која и после четири године "исушивања мочваре" делује као да су Обама и Клинтоиди још увек на власти, не заслужује ћирилицу, па текст остављам у изворном издању.

Mediji u Srbiji koji prednjače u širenju ruskog narativa 

 

Mediji koji preuzimaju i distribuiraju iste ili slične sadržaje Sputnjika Srbija postoje širom područja Zapadnog Balkana - bilo da se radi o onima koji se nalaze na margini ili, pak, popularnim medijima. U publikaciji "Istraživanje ruskog narativa u medijima Zapadnog Balkana" pobrojani su oni koji to najčešće čine. Publikacija je deo studije pod nazivom „Ruski otisci u informacionom okruženju Zapadnog Balkana“, koju je u aprilu objavio Centar izuzetnosti NATO za stratešku komunikaciju (STRATCOMCOE).

Srbin.info

Internet portal koji najčešće preuzima sadržaje povezane sa ruskim narativom i učestvuje u objavljivanju dezinformacija sa Sputnjika Srbija, navedeno je u publikaciji „Istraživanje ruskog narativa u medijima Zapadnog Balkana“, Tihomire Dončeve, nezavisne bugarske novinarke. Vlasnik medija, čija je uređivačka politika očigledno proruska je Dejan Petar Zlatanović. Srbin.info uglavnom preuzima sadržaje Sputnjika Srbija i kao izvor navodi taj medij – navedeno je u istraživanju.

Novosti.rs

Internet portal dnevnog lista „Večernje novosti“. U publikaciji je navedeno da je vlasnička struktura lista nejasna. Deo od 30 odsto, kako je utvrdila nevladina organizacija Reporteri bez granica, pripada državi Srbiji. Ostatak je povezan sa Milanom Bekom, poslovnim čovekom i nekada ministrom u vlasti Slobodana Miloševića, koji je sa funkcije zbačen u političkim promenama oktobra 2000. Tekstovi koje objavljuju Novosti – usklađeni su sa političkim delovanjem vlasti u Srbiji, ukazano je u publikaciji čiji je izdavač Centar izuzetnosti NATO za stratešku komunikaciju (STRATCOMCOE).

B92.net

U najvećem broju slučajeva, B92.net kao izvor tekstova sličnim onima koje objavljuje Sputnjik Srbija, navodi Tanjug - ukazano je u publikaciji. U 2018. i 2019. B92 se pojavljuje kao medij koji ne širi samo ruske narative - već i dezinformacije. Medij koji je nastao kao kredibilan alternativni izvor informacija tokom devedesetih godina prošlog veka, poslednjih godina gubi na kvalitetu, pogotovo od kada je prodat Korporaciji Kopernikus, ukazano je u istraživanju.

Informer

Dnevni list čiji je vlasnik Dragan J. Vučićević. U istraživanju je označen provladinim tabloidom i sredstvom koje vladajuća Srpska napredna stranka koristi za napade na protivnike i pripadnike civilnog društva. Kako je ukazano u publikaciji - smatra se neprofesionalnim medijem, zbog kršenja mnogobrojnih profesionalnih standarda.

Kurir

U istraživanju je označen vodećim njuz portalom u Srbiji. Deo je Adrija medija grupe - čiji je vlasnik Igor Žeželj. Ta medijska grupa, kako je ukazano u publikaciji, najveća je na Balkanu i prisutna u Severnoj Makedoniji i Hrvatskoj. Istovremeno, Žeželj je vlasnik portala Espreso u Srbiji i Monda, koji sadržaje objavljuje u Srbiji, BiH i Crnoj Gori.

Alo

Vlasnik lista i internet portala je, kako je navedeno u publikaciji „Istraživanje ruskog narativa u medijima Zapadnog Balkana“ Saša Blagojević - koji pritom u vlasništvu ima i Televiziju Studio B (čiji je prethodni vlasnik bila Skupština grada Beograda). Veruje se da Blagojević održava bliske veze sa vladajućom Srpskom naprednom strankom – predsednika Srbije Aleksandra Vučića, navedeno je u publikaciji.

Blic

Jedan od vodećih informativnih portala u Srbiji, ukazano je u publikaciji koju je objavio Centar izuzetnosti NATO za stratešku komunikaciju, čiji je vlasnik švajcarsko-nemačka medijska kompanija Ringijer Aksel Springer.

Telegraf

Formalni vlasnik portala, prema navodima publikacije, jeste kompanija pod nazivom Internet grupa. U vlasništvu ima i tri lista u Severnoj Makedoniji. Međutim, kako je ukazano, pravi vlasnik Telegrafa je Veselin Jevrosimović, poslovni čovek i predsednik Atletskog saveza Srbije.

Crna Gora

In4s.net

Internet portal, koji je na osnovu intervjua sa stručnjacima, izašao u prvi plan kao platforma za širenje ruskog sadržaja. Portal nejasne vlasničke strukture blizak Pokretu za neutralnost Crne Gore, ukazano je u istraživanju, u kontinuitetu objavljuje sadržaje čiji je predstavljanje Evropske unije i NATO-a u negativnom svetlu.

Bosna i Hercegovina

Iskra.co

Internet portal nepoznatog vlasništva, čijih je više od 75 odsto posetilaca iz Srbije, a svega šest procenata iz BiH, ukazano je u istraživanju. Uprkos signaliziranju lokalnih eksperata da Radiotelevizija Republike Srpske, SRNA (novinska agencija RS) i Alternativna televizija promovišu sadržaje Sputnjika Srbija - istraživanje nije pokazalo da su među medijima koji to često čine.

Kosovo

Televizija Most

Lokalna stanica čije je sedište u Zvečanu na severu Kosova. Medij za koji je studija pokazala da na Kosovu najčešće preuzima ruske narative.


Извор: Глас Америке 

 

Коментари