Фотографија Ми - 38 са веб-сајта "Руски хеликоптери" |
Први лет четвртог по реду средњег усавршеног прототипа транспортног
хеликоптера фабрике Мил, Ми-38 изведен је 16. октобра, 2014.
године у Казању, на хелидрому Казањ, који је саставни део тог руског
хеликоптерског завода.
Четврти прототип (ОП- 4) број 38014
направљен је као варијанта Ми-38-2 и покреће га усавршени руски млазни
мотор, Климов ТВ7-117В. За разлику од претходних прототипова Ми-38,
ОП-4 има увећане прозоре као и усавршену заштиту горивног система. Овај
хеликоптер се сматра као стандард за будућу производњу Ми-38с.
Прво
лебдење са ОП-4 у Казању имала је част да изведе посада у саставу,
пробни пилот Владимир Кутањин (пилот), пробни пилот Максим Шезин
(копилот) и инжењер Сергеј Пањин (пробни инжењер). Хеликоптер ће проћи
кроз даље опитовање у објектима комбината Мил хеликоптери у Томилину,
Московска област.
Након опитовања првог прототипа Ми-38 (ОП-1 )
започетог почетком прошле године у Томилину, произашла је варијанта
Ми-38-2. Као што је познато, током прве фазе програма опитног
испитивања, који је извођена у току 2003 у Казању, а потом у московској
области, ОП-1 прототип је био опремљен експерименталним моторима Прат
& Витни Канада, ИКСПВ127 / 5. На прототипу су замењени и постављени
домаћи погонски мотори и то два надограђена турбоосовинска мотора типа
ТВ7-117В, a отклањање грешака на њима почело је 2011. године.
Истовремено,
Казањски хеликоптерски завод производи трећи прототип, Ми-38-2 (ОП-3),
који је такође опремљен са два мотора ТВ7-117Вс. Опитни летови у
Томилину започети су у новембру 2013, а надограђени Ми-38-2 (ОП-1) је
такође тамо летео у априлу прошле године. Треба поменути да је и други
прототип Ми38(ОП-2 ) опремљен канадским моторома ИКСПВ127 / 5, такође
пловидбен.
Мотори ТВ7-117В и ИКСПВ127 / 5,
којим су опремљени Ми-38-1 и Ми-38-2 имају максималну полетну масу
15.600 кг (16.200 кг са подвесним теретом) и носе 6 т терета у кабини
или 7т подвесног терета, крстарећом брзином која износи 285 км /ч.
Кабина може да прими до 30 путника. Хеликоптер се такође може
употребљавати у трагању и спашавању (СТС), евакуацији, обалној
варијанти као и ВИП верзији, a превазилази остале хеликоптере исте класе
у условима носећих и седећих капацитета.
Фабричка
опитна испитивања Ми-38-2 биће завршена у јуну 2015. године, а друга
фаза истих у новембру ове године. Опитовање се врши у складу са
ваздухопловним правилима АП-29 који су усаглашени са Европском прописима
ЦС-29 и прописима САД ФАР -29.
За карго верзију Ми-38-2
сертификат ће издати ваздухопловни ИАЦ регистар у децембру 2015.
године. До тада, Казањски хеликоптерски завод треба да покрене серијску
производњу хеликоптера и почне испоруке. Казањски хеликоптерски завод
тренутно поседује врхунске производне стандарде у склапању Ми-38.
За Ћирилизивано и СРБИН.ИНФО
превео пензионисани пуковник авијације
Милорад Ђошић-пилот
Нема коментара:
Постави коментар
Пишите српски, ћирилицом!