Лукашенко се преиграо: Интерконтиненталне ракете "јарс" и "рубеж" прелазе на руску "платформу"

Претходно прочитајте, ако већ нисте: Батко се мало занео: Лукашенко тражи рускo нафтно поље у замену за тегљаче

Фото: РИА Новости/ Александр Крјажев

Фабрика специјалних возила (ЗСА - Завод специальных автомобилей... раније у саставу "КамАЗ") завршава државно тестирање тешких тегљача породице "Платформа-О", који ће у будућности постати основна шасија за лансере за интерконтиненталне балистичке ракете "јарс" и "рубеж".
То је током изложбе "Армија 2016" новинару "Известије" рекао генерални конструктор возила Данис Ваљејев:
"Тегљачи су предвиђени за ношење тешких ракетних система, а у току испитивања сва возила из породице су у потпуности потврдиле захтеване карактеристике."
Према специјалистима, прва два вишеосовинска тегљача - КамАЗ -7850 са точковима по формули 16х16 носивости од 85 тона и Камаз-78509 са формулом 12х12 и носивости до 50 тона - Министарства одбране РФ ће усвојити ове године. Али тегљач КамАЗ -78504 са 8х8 (са полуприколицом прикаченом за возило са посебним механизмом спојнице), који може да превезе оптерећења до 16 тона, требало би да попуни возни парк руског војног руководства у наредној години.
Важно је напоменути да је "Платформа" прва потпуно руска породица супер-тешких камиона која је ушла у серијску производњу. Тренутно, мобилни лансери стратешких "топоља", "јарсова", оперативно тактичких "искандера" и обалских "бастиона" су постављени на шасије произведене у Минској фабрици тегљача са точковима (МЗКТ). У исто време, приколице са вишетонским борбеним возилима у руској армији вуку четвороосовински МАЗ-537, такође произведени у Белорусији.
Основна карактеристика "платформе" је јединствени дизел-електрични погон са електромоторима уграђеним у точкове тегљача.
"У овој породици тегљача нема карданске осовине. На сваком точку је мали али компактан и снажан електромотор. Главни дизел ради као електрогенератор, који, заузврат, напаја електричном енергијом сваки електромотор", рекао је за "Известију" представник Министарства одбране који је упознат са конструкцијом нових тегљача. Захваљујући овом решењу, а у поређењу са конвенционалном шемом, тегљач не само да повећава капацитет и снагу, већ и значајно побољшава проходност. Ако испадну из строја чак две трећине точкова, тегљач опет задржава мобилност. Још један плус - одсуство карданског погона од кога веома зависи мобилност машине.
На свим тегљачима породице "платформа" инсталирају се у потпуности домаћи мотори од 850 до 1,000 КС које производи "КамАЗ". Машине имају електротрансмисиони мењач који је у директној вези са електромотором у сваком точку тегљача.
"Имамо електронски систем за даљинско управљање", рекао је Данис Ваљејев, "што значи да волан у кабини не даје силу на вратило којим се управља точковима већ на посебан електронски сензор. Из њега сигнал иде у рачунар који дистрибуира команде свим точковима да изврше маневар. Ово вам омогућава да креирате прилагођене алгоритме за управљање тегљачем."
О посебним могућностима шасије и управљивости породице "Платформа-О" говори и чињеница да се 16-осовински КамАЗ -7850 може окренути на само 20 метара простора.
"Да би се побољшала покретљивост тегљача сви точкови су направљени управљивим. "Платформа" може да се креће "кораком крабе", то јест скоро бочно када возило врши маневар или престројава без промене положаја точкова", објаснио је генерални конструктор возила. "Може се сматрати јединственим и хидропнеуматски подвоз "Платформе". То омогућава да се аутоматски промени висина возила (клиренс прим. прев.) у зависности од терена на коме се креће - ван пута или на путу."
Током лета ове године, руски медији су јављали о озбиљним проблемима који прате развој и тестирање тегљача породице "Платформа-О". Конкретно, електромотори на точковима под тешким теретом почињу да варниче. Рок за завршетак радова на породици, "Платформа-О" је са 2020. померен на 2022. годину, а Министарство одбране је иницирало отварање новог развојног рада на стварању супер-тешких тегљача традиционалне шеме.
Министарство одбране Руске Федерације не коментарише ток испитивања и евентуалног увођења нових тегљача у употребу. Истовремено, како је објаснио "Известији" обавештени извор из Министарства одбране, "Платформа-О" је веома озбиљан и у многоме споран технички пројекат и оперативни развој нове породице тегљача ће се вероватно наставити и после завршетка теста.

Напомена преводиоца: И овај текст говори да упркос тешкоћама, којих ће свакако бити и даље, Русија не одустаје од тога да убудуће буде потпуно или делимично независна од увоза из земаља које је уцењују или су непоуздане у испоруци наруџби. Белорусија није хтела сарадњу и постављала је немогуће услове. Сада може да размишља шта ће са својом фабриком за 5-10 година која је већ сада у проблемима. Највећи купци белоруских тегљача су били Руси. Кад они оду, других купаца неће бити. Белоруси очито нису проучили пример Украјине и њене привреде.

За Ћирилизовано превео и приредио: Мирослав Младеновић

Нема коментара:

Постави коментар

Пишите српски, ћирилицом!