"Фолксваген" подвукао црту: скандал са дизел моторима компанију кошта 30 милијарди евра


Напомена преводиоца: "Билд" (слика) је бљузга попут Бљуца. Чланак сам изабрао само зато што наша гласила упорно ћуте о размерама скандала и штете, и што Срби још верују доказаним преварантима и куну се у "фолксваген".

Седиште компаније у Волфсбургу. Фотографија: Јулијан Стратеншулте / ДПА

Рачун за скандал са дизел моторима (са наштимованим софтвером да показује мање загађење од стварног, како би се мотори уклопили у Еуро 4 стандарде -прим.прев.) постаје све дужи ...

Цена скандала са дизел моторима, коју ће морати да плати концерн "
Фолксваген" достигла је цифру од 30 милијарди евра.

У првом тромесечју, "Фолксваген" је укњижио додатних милијарду евра правних трошкова у вези с манипулисањем емисијом гасова дизелских мотораобјављено је у привременом извештају у седишту компаније у Волфсбургу.

То је укључивало трошкове за адвокате, судска поравнања и судске поступке који се још воде, изјавио је, у четвртак, финансијски директор Фолксвагена" Франк Витер током телефонске конференције за новинаре.

Наведено обухвата тренутно предвидиве трошкове. Али додатни трошкови нису искључени, рекао је Витер. Већина новца, који је "Фолксваген" до сада потрошио на скандал са дизел моторима,  отишла је на поравнања са муштеријама и плаћање глоба властима у Северној Америци.

Тренутно се у Немачкој води више од 60 000 појединачних судских поступака против компаније "Фолксваген" или са њом повезаних компанија, од којих је се у већини тражи обештећење или повраћај возила (мисли се да компанија од муштерија откупи возила са дизел моторима и наштимованим софтвером - прим.прев.). Поред тога, акционари туже компанију Врховном земаљском суду у Брауншвајгу, јер сматрају да их је Група прекасно обавестила о финансијском обиму афере са дизел моторима.

То је био "Диселг
ејт"

Дана 18. септембра 2015. године, 
сазнало се да је "Фолксваген" у у рачунарски управљач дизел мотора својих возила уградио незаконит уређај за гашење током испитивањаНа тај начин је емисија штетних издувних гасова из мотора смањена испод законске границе.

Према 
признању "Фолксвагена", софтвер је инсталисан у око 11 милиона возила широм света. Због највећег скандала у историјиукинуто је 30 000 радних места.

Економска ситуација "
Фолксвагена"

Искључујући нове трошкове дизел 
афереФолксваген компанија је ипак повећала своју оперативну добит у првом тромесечју за 15,2%, на преко 4,8 милијарди евра, а у поређењу са другим компанијама у овом сектору, компанија се суочава са падом на тржишту.

Циљ за 2019. је раст од 5% 
на нивоу целе компаније. На берзи су инвеститори прославили развој свакодневног пословања, јер вредност преференцијалних акција је привремено порасла за око 5 посто.

Језгро компаније "Фолксваген" (мисли се на онај део који производи "фолксваген" возила али не и "ауди", "порше", "шкоду, "сеат" и др.- прим.прев.) је претрпео штету од око 400 милиона евра, посебно због правних ризика, док се остатак распоредио по повезаним компанијама. Пре обрачуна посебних давања, камата и пореза, матични бренд повећао је зараду са 879 милиона евра на 921 милион евра, посебно на скупљим аутомобилима. Укупно је испоручено 2,6 милиона возила у првом тромесечју, 2,8% мање него претходне године. Међутим, продаја целе компаније је порасла за 3,1 одсто на 60 милијарди евра. "Фолксваген" жели да повећа удео СУВ возила са садашњих 33 на 40 посто до 2030. године.

Због текућег програма штедње, компанија планира укидање још 7 000 административних радних места како би боље усмерила језгро Групе на повраћај изгубљеног капитала.




Извор: Билд

4 коментара:

  1. Швабе су биле на реду да добију по прстима. Да су било коју другу компанију истраживали - добили би исти или гори резултат. Нека ми само неко каже како Амери више пазе на екологију, Јапанци и тако уграђују француске моторе, па не бих турио паре на њих.

    ОдговориИзбриши
  2. Успут, пратим развој нове подврсте никад угашеног фашизма: еколошко-климатски фашизам. То су снаге под којима ћемо тек стењати, а предводе их наравно "зелени" (читај= евреји) како би то искористили за своје религиозно планетарне подухвате, од којих је најбитнији расни супремацизам или еврејство изнад свега (остали нам троше кисеоник, глупи су и ништа не доприносе Планети, и емитују ЦО2). На демонстрацијама тих сподоба по Немачкој, видљив је био транспарент "НИКАД више Германиа". Дакле, биће уништена, и опљачкана и у том правцу иде и ово са фолксвагеном, као и са Дојче банком, има тога још.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Као и што минирање "Гасног тока 2" није суштински уперено против Русије него протоив Немачке. Историја се понавља: Англоционисти би опет да спрече израстање Немачке (ЕУ) у светску силу.

      Руси знају да су природни савезници са Немачком. И подржаваће је. Али, ту смо ми у опасности, Германи су нам...никада нам неће опростити што је њихов супериоран део, Пруси, настао од Срба. Дакле, не можемо бити пријатељи.

      Једино што можемо то је да савезништво с Русима условљавамо њиховом заштитом од германске агресије.

      И то је тзв. црвена линија. Ако нас Руси испоруче Германима, онда су нам Англоционисти савезници. Што неће бити добро ни за нас, ни за браћу Русе, ни за немчадију.

      Батја, волим како размишљаш. Ај бре напиши или преведи нешто.Лично, то са "климатским променама" одавно знам - има тога и овде, преводио сам и коментарисао - сад пратим шта планирају и раде с вештачком интелигенцијом.

      Итд. Јави ми се ел. поштом па да се договоримо ко које теме преводи (ти би могао, ако мислиш да треба, и оригиналне текстове да постављаш - у виду препоруке за читање (не може се све превести и да хоћемо).

      Избриши
    2. Мислим да су у "УНЗ" ових дана прославили 50 година од почетка подизања нивоа светских океана, кажу "мора да је катастрофално кад тако еколози кажу?"

      Избриши

Пишите српски, ћирилицом!