Двадесет јахти руских милијардера вреде више од целокупне руске ратне морнарице

Двадесет најскупљих бродова руских милијардера надмашују по вредности све бродове Војно-поморске флоте Руске Федерације саграђених ове деценије




Електрична постројења која се по снази могу упоредити са нуклеарним електранама, палубни противавионски топови, радари војног домета, системи за електронско извиђање и противелектронско деловање, палубна авијација, мини подморнице и хеликоптери ... Тако велики и тако опремљени да им нема равних. У исто време, цена само једне дивовске јахте лако премашује трошкове модернизације тешке атомске ракетне крстарице „Адмирал Нахимов  (модернизација која је почела 2013. године још траје - прим.прев.).
То је тренд нашег времена. Приватне јахте постају попут ратних бродова, оличавају снагу и одлучност својих власника. "
(Немачки часопис Билд.)

Дивовска  јахта је изазов непредвидивој стихији! Лична територија, која не подлеже било каквим санкцијама и обртима судбине. За разлику од вила и палата, на јахти се у сваком тренутку може дићи сидро и побећи на океан, настављајући неометану комуникацију са својим одабранима.
"У налету застаде флота да поздрави,
Спустајућ' у тишини стегове,
Почаст одајући одлазећем бродовљу. "

20
стегова (мисли се на ратне бродове који се по стеговима рангирају, од адмиралског па наниже - прим.прев.) највишег ранга, звезде првог реда. Међу поносним именима су: Дилбар, Помрачење, Месец, Мадам Ги, Серене, Победа окена, Једрилица "А", Паладијум, Излазак сунца, Моторна јахта "А", Нирвана, Анастазија, Рахил, Танго, Квантно плава, Лед, Благодарност, Кибо, Барбара, Галактика Супер Нова (Dilbar, Eclipse, Luna, Madam Gu, Serene, Ocean Victory, Sailing Yaght “A”, Palladium, Here Comes The Sun, Motor Yacht “A”, Nirvana, Anastasia, Rahil, Tango, Quantum Blue, Ice, Graceful, Kibo, Barbara, Galactica Super Nova).

Геополитички
налет овакве ескадре утицајнији је од Руске средоземне флоте, а јарболи стометарских јахти засењују дим који се вије из „Адмирала Кузњецова“ (једини руски носач авиона има парни погон - прим.прев.).

И то није претеривање.
Вредност овакве ескадре упоредива је са трошковима најзначајнијих одбрамбених пројеката водећих европских земаља. Тако је уговор о изградњи десет фрегата типа ФРЕММ за италијанску морнарицу коштао 5,9 милијарди евра. Цена серије шест ракетних разарача типа Дерингза британску морнарицу била је 6 милијарди фунти.

А нама не треба ништа да правимо. Сви бродови су већ пуштени у пловидбу без икаквих застоја и проблема са погоном.

Када се појаве ове гр
омаде, обале Кипра и Нице подрхтавају. Хонг Конг, Мелбурн и Сингапур трепере од одушевљења. Снежно беле јахте америчких милионера уступају им место на годишњем прегледу у Форт Лодердејлу (на Флориди).

Појава сваке од њих је догађај. Дозволите да вас упознам са водећим бродом руске суперескадре.


Нажалост, није се могла наћи слика самог Помрачења“, уместо њега је постављен је снимак „Маршала Устинова“ (ракетна крстарица наоружана са 16 ракета са нуклеарним бојевим главама - прим.прев.). Величина и запремина, крстарице и јахте отприлике одговарају једна другој, с малом разликом, Помрачење има већи депласман од крстарице за 2000 тона.


Страћити 1,2 милијарде на сан, верујте ми, вреди. Помрачење води непрекидну борбу са такмацима за титулу најдуже и најлуксузније јахте на свету. Овде нема списка опреме. Ова јахта има СВЕ. Према писању лондонског "Тајмса", једна од водећих француских одбрамбених компанија (вероватно Талес Thales) је направила систем противракетне одбране за Помрачење.

Тик иза ње, држи се својом последњом снагом, без средстава, „Месец“, суперјахта истог власника. Зашто је господин Н., имајући већ највећи и најлуксузнији брод, потрошио још 800 милиона нерубаља (мисли се на доларе - прим.прев.) за куповину другог, мањег „Месеца“?

Одговор је једноставан. 115-метарски „Месец“ је експедициона јахта, намењена за пловидбу на било којој географској ширини.

Кад
постане неподношљиво гледати једнолични срдоземни крајолик, „Месец“ може проћи кроз „вртоглаве четрдесете“ и „бесне педесете“ до ледене обале Антарктика. Његов труп је у стању да издржи удар ледених санти, а економични дизел мотори вам омогућавају да опловите Земљину лопту са једним пуњењем.

Не
треба се ни изненеђивати ни чудити. На почетку чланка је речено да супер јахте у много чему превазилазе специјализовану технику руске ратне морнарице.

„Увек смо имали норму
: 125 грама хлеба дневно и право у победу! “- рекао је власник следећег брода из нашег прегледа. Човек широког срца! Дајући осталима по 125 грама хлеба, власник Дилбар-а ограничио се на 156 метара дужине.

Према бројним изворима повезаним са
немачким бродоградилиштем Лурсен, снага Дилбар“-ових електричних генератора је 30 мегавата. То није само пуно, то је чудовишно много за брод. За поређење - снага осам турбогенератора ТАРКР „Орлан“ је „само“ 18 МВ (мисли се на тешке атомске крстарице класе „Оран“, «Киров», «Адмирал Лазарев», «Адмирал Нахимов» и «Пётр Велики» - прим.прев.).

30 МВ - отприлике
толико има један блок плутајуће нуклеарне електране „Академик Ломоносов“. Зашто ће „Дилбар“-у такве енергетске могућности? Јахта је препуна разне високотехнолошке опреме - од војних радара до безбројних лифтова, даљинских погона, активних пригушивача буке и друге аутоматике. Сваки елемент његове конструкције је буквално прошаран електричним инсталацијама. Друго, сама величина каже. Депласман јахтеДилбар прелази 15 хиљада бруто регистарских тона. Моћан брод!

Суперјахте направљене су тако да демонстрирају првенство и моћ својих власника. Брод снова требао би се истицати на пловидби и задивити машту. То мисли власник Једрилице А, трећег највећег једрењака на свету. Што се тиче тонаже, ово ремек-дело са осам палуба веће је од барки "Седов" и "Крузенштерн" заједно.

Унутар
композитних јарбола с аутоматски раскриљујућим катаркама и развијајућим једрима пролазе окна лифта. Гледати заласке сунца насред океана са висине од 100 метара непроцењиво је.

Величина једара, по површини, надмашује фудбалски терен. Да би побољшао маневарске могућности и способност да прође Суецки и Панамски канал без помоћи тегљача, једрилица је опремљена додатном електраном заснованом на најбољим технологијама војне бродоградње. Електрични пренос, глатко преноси енергију са два дизел мотора на пропелерске електромоторе, без вибрација и буке, у потпуној хармонији с природом!

Власник посвећује посебну пажњу властитој безбедности. Поред обавезних брава са дактилоскопским сензорима који онемогућавају странцима кретање по јахти, по некима постоје и склоништа за већу заштиту слична по функцији као оклопним торњевима бродова протеклих епоха.

Наравно,
није стао на једном  „бисеру“ . Упоредо са Једрилицом А, негде на другој страни планете налази се Моторна јахта А, што доказује да су код њеног  власника у савршеном реду машта и могућности.

Због свог екстравагантног изгледа, овај 119-метарски
брод у свету је постао познат као "руски Замволт" (нови „невидљиви“ амерички ракетни разарач – прим.прев.)

Две мегајахте смањују величину Земљине лопте на величину стоног глобуса. А сложићете се, лепо је устати ујутро и размишљати у којем океану провести дан.

Ову технику је немогуће гледати без ентузијазма! Приватна царства
усред  мора. Ту је и величанствена „Победа окена“, највећа од јахти икад изграђених у Италији. Током посете својој историјској домовини, у потпуности је засенила катедралу Светог Марка у Венецији, изазивајући приличну пометњу међу властима и туристима. Ту је и невероватна „Галактика Супер Нова“, њени творци су поносни на чињеницу да је током тестова секла таласе брзином од 30 чворова, упркос жестокој олуји.

Шта је следеће?

Када су мегајахте
досегле границу могућег, пажња њихових власника прештена је на следећу ставку - бродове за подршку. Мини подморница, резервни хеликоптер, гориво и разни инвентар - сада се све то може убацити на засебну платформу која прати главни брод. Уз помоћ таквих средстава можете да месецима не видите обалу, задржавајући потпуну аутономију на океану. И само присуство „интегрисаних бродова за снабдевање“ коначно даје флотилама суперјахти облик пуноправних ратних флота. Наравно, ово је речено без намере да вређамо власнике јахти. Плутајуће супер тврђаве нису нимало налик на 800-тонске мале ракетне бродове класе Каракурт“ (са 8 усправних лансера за крстареће ракете „калибар“ - прим.прев.), који ће једном, обећавају, постати основа руске морнарице.

Можеш ли то рећи у  некол'ко речи, док сањаш галебове у бродској бразди?
На компасу  северозапад, тридесет осам чворова и све блиста - од
топова  до завртања.
(А. Ро
зенбаум)

https://topwar.ru/



Аутор: Олег Капцов

Нема коментара:

Постави коментар

Пишите српски, ћирилицом!