Руска морнарица без илузија: зарђала, застарела, неспособна за борбу

Зашто наше ратне бродове, на дугим плобидбама, прате тегљачи

На фото: атомная подводная лодка ТК-208 «Дмитрий Донской» проекта 941 типа «Тайфун» и атомный крейсер «Петр Великий» (Фото: Петр Ковалев/ТАСС)
 

Руска морнарица брзо пропада. Готово сваки излаз руских ратних бродова на море прате тегљачи за случај кварова. О томе је 29. Октобра 2018. писало американско издање часописа „Бизнис инсајдер“ (Business Insider).

У чланку, војни аналитичар Бр
ајан Кларк подсећа на бројне удесе у руској флоти: потонуће нуклеарне подморнице "Курск", пожари у бродоградилиштима, инциденти са тешком крстарицом-носачем авиона „Адмиралом Кузњецовим“.

„Ова серија несрећа и проблема доводи до неизбежног закључка: руска морнарица има проблем са одржавањем“, каже се у чланку.

Кларк напомиње да је већина руских бродова или исцрпла ресурс и треба им главни ремонт, или ће ускоро достићи ту границу. Због тога је, истиче он, 22. октобра одред бродова Балтичке флоте, који се састојао од корвета „Саобразитељни“, „Стојки“ и средњег морског танкера Кола, кренуо у дуго путовање северним Атлантиком у пратњи тегљача Конецки. На крају, аналитичар саветује НАТО-у, да искористи ову ситуацију, на пример, да изврши диверзије.

Нажалост,
Кларк, ако и преувеличава, не преувеличава превише. У августу, потпредседник владе Јуриј Борисов је рекао да би државни план за изградњу и поправку бродова за морнарицу у 2018. години могао бити поремећен: „Од 2014. године, скоро свакодневно се бавимо системским кашњењима у испоруци бродова и пловила за морнарицу у многим бродоградилиштима. Одлагања изградње и поправки бродова било је и прошле године.“

Подсетимо: 2015. године, бродоградилиште Амур, које је део Јединствене бродоградилишне корпорације, није испоручило морнарици поправљену дизел-електричну подморницу Комсомолск на Амуру“. Подморница класе 877 је на ремонту у бродоградилишту била дуже од десет година. Вратила се у борбени састав морнарице тек у јануару 2017. године.

Слична ситуација
је била и са корветом „Совершениј“, која је постала део Тихоокеанске флоте годину дана касније од предвиђеног датума, у јулу 2017. године. Главни велики брод за слетање "Иван Грен" ступио је у морнарицу тек у лето 2018. године – доводили су га у Калињинград 14 (!) година.

И ово су приче, да тако кажем, са срећним завршетком. Али постоје и друг
е. Фрегата "Адмирал Горшков" - водећи брод пројекта 22350 - руска индустрија безуспешно покушава да преда флоти од 2006. године. У 2016. години, медији су извештавали да ће нуклеарне подморнице пројеката "бореј" и асен" уместо укључења у државни програм наоружања 2020. бити поринуте неколико година касније - до краја 2021. и 2023. године. А у 2017. години датуми за поринуће ледоломца „Арктик“ одлагани су за годину и по.

У ствари, ми успешно градимо само мале, бродове за приобалну пловидбу. Пре свега, реч је о корветама пројекта 20380/20385,
депласмана 2000 тона, и малим ракетним бродовима пројекта 21631 „бујан-М“.

Изградња атомских разарача за дугу пловидбу пројекта 23560 „Лидер“, депласмана 16-18 хиљада тона, померена је на период након 2020. године. Очекује се да ће то бити најснажнији по наоружању брод у морнарици. Али када ће доћи ова светла будућност - нико не зна.

Шта се дешава са морнарицом Руске Федерације?

"Стање руске морнарице је заиста жалосно,
а и како да буде добро ?! Ми градимо у петроградском бродоградилишту „Северна верфа“ фрегате Пројекта 22350 и корвете Пројекта 22380. Плус у бродоградилишту „Адмиралске верфе“ подморнице пројекта 636 варшавјанка. Ове подморнице, опремљене крстарећим ракетама „калибар“, способне су да зароне до дубине од 300 метара, развијајући површинску брзину од 20 чворова и буду у аутономној пловидби 45 дана", примећује председник Академије за геополитичке проблеме, доктор војних наука, капетан првог ранга Константин Сивков.

Новим бродовима и подморницама, наравно, нема замерке. Али скоро све остале борбене јединице у нашој флоти су у жалосном стању.

Бродови који заиста иду на море могу се набројати на прсте.
То су три крстарице. Штавише, водећи брод Северне флоте, тешка ракетна крстарица на нуклеарни погон Петар Велики, већ је данас зрео за ремонт - истрошио је ресурс. Планирано је да "Петар Велики" буде саниран модернизацијом најкасније до 2020. године, без чекања на повратак у службу крстарице "Адмирал Нахимов", који би требало да буде спреман до 2022. године.

Ту су и разарачи ескадре Пројекта 956 са котловском турбином. Али нешто се не види да у последње време икуда плове.

Поред тога, имамо три или четири велика противподморничка брода која могу ићи на море. Плус три или четири фрегате и корвет
е.

И то је све. Све што је "живо" у нашој морнарици. Овде не разматрам бродове приобалне морске зоне.
То су у суштини чамци, а са њима је ситуација једноставнија.

"СП": - Шта је са подморниц
ама?

- За подморнице тачн
их података, из очигледних разлога, нема. Али не мислим да је ситуација с њима радикално боља него са површинским бродовима. Рецимо, према информацијама из отворене штампе, у 11. дивизији нуклеарних подморница постоје само четири вишенаменске нуклеарне подморнице, класе,  К-560 Северодвинск, К-119 Вороњеж“, К-266 Орел, К-410 Смоленск. И један и једини К-317 Пантер" у 24. дивизији из Гаџијева. Остале подморнице истог успешног пројекта 971 већ дуже време нису испловљавале у океан.

"СП": - Значи, Бр
ајан Кларк је у праву када говори о "инфраструктурним" проблемима руске морнарице?

- Живо сведочанство о стању логистичког система флоте је недавни инцидент са плутајућим пристаништем ПД-50 у Мурманску, где је поправљан једини носач ваздухоплова
– тешка крстарица „Адмирал Кузнецов.

У тренутку када је брод напуштао пристаниште, пумпе су биле искључене због нестанка струје. Као резултат тога, како кажу стручњаци, дошло је до „неквалитетног зарона дока“ - једноставним речима, просто је потонуо. Током несреће, једна од дизалица је пала. Запарала је палубу и бок „Адмирала Кузњецова“. Али, како је саопштила Уједињена корпорација бродоградње, штета није значајна - крстарица ће бити одвучена у друго бродоградилиште у Мурманску.

Напомињем да не постоји замена за ПД-50 због његових јединствених димензија на полуострву Кола. Само на овом пристаништу могуће је инсталирати и поправити не само носач авиона, већ и стратешке нуклеарне подморнице.

А ово је врло индикативна ситуација.

"СП": -
Каква је преспектива руске морнарице?

- Лично верујем да је флоту уништила
садашња влада. И наставља да је уништава. Јер у буџету нема довољно новца за изградњу нових бродова. Ми смо, због проблема са финансирањем, чак обуставили рад на стварању новог борбеног железничког ракетног система „баргузин “- о томе је у децембру 2017. известила Росијскаја Газета. Овај комплекс је изузетно важан у условима могућег повлачења Сједињених Држава из Уговора о ракетама средњег и мањег домета - али ни за тај систем нема новца. Шта рећи о изградњи бродова далеке морске зоне, који ће коштати многоструко скупље!

То се дешава, верујем, јер
државни новац иде за подршку олигарсима и банкарима. И на крају завршава у иностранству.

"СП": - Шта ће континенталној Русији морнарица?

-
Да подржи руску дипломатију и заштитити националне интересе војним средствима у мирнодопско време и одбије агресију с мора у рату.

Напомињем да је географија
руских интереса, пре свега економска, веома обимна и простире се на већем делу светских океана. Они укључују развој економских односа у оквиру БРИКС-а, вађење морских плодова, укључујући подручја удаљена од наше обале, копање минерала и енергетских ресурса на морском и океанском дну и превоз терета.

Ако
мислимо све ово да радимо - без морнарице не можемо.

https://svpressa.ru/
   

2 коментара:

  1. «Не помню, в каком году была холодная война, но я знаю, что это было зимой».
    Alexandria Ocasio-Cortez

    Американский политик, член палаты представителей конгресса США.
    (I don't remember what year the cold war was, but I know it was winter.)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Американци су, ал' опет ме срамота таквих ијјава њихове "елите".
      И, батја, замолићу Те да уз такве цитате поставиш линк на извор.
      Поздрав

      Избриши

Пишите српски, ћирилицом!