Професори енглеског не желе да „курсисти” предају у школама

Филозофски факултет у Нишу тражи од Министарства просвете да се поништи споразум са Британским саветом

Проф. др Горан Максимовић (Фото Т. Тодоровић)
Ниш– Споразум који је Министарство просвете, науке и технолошког развоја Србије потписало са Британским саветом последњих дана изазвао је бурна реаговања професора Филозофског факултета Нишког универзитета који су са представницима још шест факултета затражили од министарства да се он поништи. Подсећамо, према овом споразуму о ком је „Политика” писала почетком децембра 2014. предвиђено је да енглески језик у прва четири разреда основних школа могу да предају и високообразовани који нису професори енглеског. Овај, али и други факултети у Србији који образују будуће професоре енглеског језика (у нашој земљи је чак седам департмана за англистику на исто толико факултета) најоштрије реагују, каже декан Филозофског у Нишу проф. др Горан Максимовић, највише због бројних нелогичности потписаног споразума:

– Са нашег департмана за англистику упутили смо званични протест зато што овај поступак министарства урушава процес образовања наставника предвиђен законом, а то је искључиво и одговарајуће универзитетско образовање у ужој области. У Закону о основама система образовања и васпитања експлицитно се наводи да је „наставник, васпитач и стручни сарадник лице које је стекло одговарајуће високо образовање”. У потписаном споразуму са Британским саветом, међутим, стоји да ће „Министарство просвете Србије званично признати квалификације наставника за извођење наставе енглеског језика у првом циклусу основног образовања и васпитања и оним лицима која имају одговарајући степен образовања, а нису професори енглеског језика”. Реч је дефинитивно о парадоксу и контрадикторности, што је недопустиво, јер је као дан јасно да се под одговарајућим образовањем наставника енглеског језика могу сматрати једино академске студије енглеског језика и књижевности – рекао нам је проф. Максимовић.

Како истичу на департману за англистику Филозофског факултета Универзитета у Нишу, овај споразум Министарства просвете и Британског савета у Србији је обесмислио академске студије англистике у нашој земљи, а све дипломиране филологе и англисте доводи у крајње неравноправан положај. Осим грубог кршења права оних који су стекли високе квалификације после регуларних студија, споразум деградира акредитоване универзитетске установе и академски квалитет образовања.

На овом факултету, који је добио подршку свих сличних у Србији (у Београду, Крагујевцу, Новом Саду, Косовској Митровици…) у допису Министарству просвете, у ком се тражи поништавање споразума, истиче се и нешто што заиста нема никакве логике – од студената англистике на овом и другим факултетима захтева се да уместо четири, студирају пет година како би стекли „мастер” јер једино са „мастер” дипломом могу да раде у школама и предају енглески језик, док се на другој страни споразумом омогућава да лица која су завршила било који факултет и неки од „вечерњих курсева” где су добили сертификат, без икаквих проблема могу да држе наставу основцима од првог до четвртог разреда.

А за то време дипломирани професори англистике, а у последње време и они са додатном „мастер” дипломом без које и не могу да се запосле у просвети, чекаће на посао на бироима рада.


Тома Тодоровић

Извор: Политика

Нема коментара:

Постави коментар

Пишите српски, ћирилицом!