Не бих се заклео да је "Политикин" чланак свесно дезинформисање. И из производног и из корисничког искуства ми је познато да српски медијски трудбеници све мање уче, прате и истражују природу медија - и медија уопште, и појединачног којим хлеб зарађују, па је могуће да је ово недело напросто производ дилетантлука, а не одбрана (и) сопственог статуса лажним вестима. Али, просудите сами. Пошто саслушате Пола Џозефа Вотсона.
Америчке компаније окрећу леђа „Гуглу”
Интернет џин променио политику оглашавања после жестоких реакција европских фирми чије су се рекламе појављивале уз екстремистичке садржаје
Компанија остаје без неких од водећих оглашивача (Фото Ројтерс) |
Амерички телекомуникациони џинови АТ&Т и „Верајзон” повући ће већину огласа са неких сервиса „Гугла”, придружујући се великој групи компанија које су му већ окренуле леђа због начина на који алгоритми пласирају огласе.
После открића лондонског „Тајмса” да се уз снимке на „Јутјубу” који промовишу мржњу и расизам, појављују огласи угледних компанија па чак и британских владиних организација, уследила је жестока реакција. Представници британске владе оптужили су америчку интернет компанију да профитира на мржњи, јер део новца од огласа одлази и ауторима садржаја, у овом случају екстремистима.
Повлачење реклама почетком седмице најавили су „Маркс енд Спенсер”, „Водафон” и друге велике компаније и банке, али и угледни британски лист „Гардијан”. Раскид сарадње није потпун, јер се не односи на огласе пласиране поред резултата претраге. Сви су упозорили да неће давати огласе првенствено на „Јутјубу” док их „Гугл” као власник овог сајта не увери да се проблем неће поновити.
AT&T и „Верајзон” спадају у највеће оглашиваче на свету и прве су америчке компаније које су повукле овај потез. Реакција великих компанија у Европи натерала је „Гугл” да ове седмице промени политику оглашавања.
„Почели смо обимну ревизију политике оглашавања и јавно се обавезали да ћемо увести промене које ће брендовима дати већу контролу над огласима”, наведено је се у саопштењу објављеном у среду.
Иако технолошке компаније настоје да се представе као неутралне платформе, чињеница да имају све већу улогу у свакодневном животу корисника тера да доносе тешке одлуке о управљању садржајем који се појављује на њиховим сервисима. „Гугл” се представља као отворена и инклузивна компанија, па је у потпуном нескладу с тим да продају огласни простор поред садржаја са говором мржње на рачун расних мањина, жена и других угрожених група, указали су критичари.
Постављање огласа је високоаутоматизован процес који се спроводи на стотинама хиљада сајтова широм света. Детектовати говор мржње у таквим размерама велики је изазов, признао је у блогу један од директора компаније Филип Шиндлер. Ипак, обећао је да ће „Гугл” учинити све што може да уклони огласе када се појаве поред екстремистичког садржаја. Компанија је такође обећала да ће оглашивачима омогућити да боље контролишу где им се појављују рекламе. Између осталог, моћи ће да направе неку врсту црне листе са сајтовима и врстом садржаја уз које не желе да виде своје име.
Извор: Политика Online - Америчке компаније окрећу леђа „Гуглу” |
Пол Џозеф Вотсон: Мож' бити да је ово мој задњи видео на Јутјубу / Paul Joseph Watson: My Last Ever YouTube Video?
Укратко: Нит је оглашиваче, нит "Гугл" стварно брига за "промовисање мржње и расизма", него штите:
а) потрошаче од "зломисли" из продукције независних аутора и медија (чије прилоге уклањају или скривају), дакле, бране да им неко не пуни главу идејама забрањеним на "озбиљним" медијима;
б) сопствену телевизију коју покреће Гугл, а треба да је користе и суфинасијери, све мање гледане и уважаване диносаурус ТВ куће, пре свега Си-Ен-Ен, Еј-Би-Си, Ен-Би-Си.
Другим речима, у питању је увођење орвелијанске цензуре, ал' тако "да се Власи не сете" - о чему, изгледа, брине и "Политика".
Александар Јовановић / Ћирилизовано, на Antergos Linux-у
Нема коментара:
Постави коментар
Пишите српски, ћирилицом!