Преузето из Балканска офанзива кремаљских парамедија |
Суочена са потискивањем сопственог утицаја са Балкана што је, поред економске слабости, великим делом приписивано и активном деловању великог броја парамедија спонзорисаних од стране западних фондација и утицајних центара моћи, Русија је у последњих десет година на овом подручју развила широку мрежу парамедијских структура и организација чији је једини циљ остваривање спољнополитичких интереса Москве у региону. Деценијама уназад убеђиван да је бивши совјетски блок изгубио Хладни рат против Запада, на првом месту захваљујући моћнијој пропаганди западних земаља и њиховој неспорној доминацији у оним сферама друштвеног живота које би се могле означити као извори тзв. меке моћи, у ново блоковско одмеравање снага руски политички естаблишмент је ушао са, унапред припремљеном, стратегијом вођења хибридног рата која се у великој мери ослања на парамедијске структуре.
У свом деловању у новим околностима, које су настале у марту 2014. године након окупације и анексије Крима, Русија неће заобићи ни Балкан као једно од свега неколико преосталих подручја ван граница бившег СССР, где је још увек задржала какав такав утицај. Широкој примени нове стратегије значајно ће допринети и велике технолошке промене које су настале у последњих 15 година, а које карактерише раширена употреба интернета и друштвених мрежа као основних средстава комуникације и информисања, што њихову употребу, као меких извора моћи, чини релативно јефтином и ефикасном.
Цео текст можете погледати овде:
Александар Јовановић / Ћирилизовано:
Мимо обичаја, нисам вас упутио на прави извор чланка, веб-сајт "Антидот", не зато што не желим да рекламирам једно од медијских оруђа окупатора, него да бих скренуо пажњу на сјајан уређивачки потез уредништва "Нове политичке мисли", портала Ђорђа Вукадиновића, међу фановима познатог као Влашки пантер.
НСПМ је без коментара пренео чланак, имајући поверење у читаоца да ће схватити разлоге.
Исто важи и за "Ћирилизовано".
Нема коментара:
Постави коментар
Пишите српски, ћирилицом!